31-3-2015
Σήμερα, στην εποχή του Internet of Everything, την ώρα που η Τράπεζα
«επενδύει» στο brand name i-bank και μας βομβαρδίζει με νεολογισμούς
του τύπου i-δέα, ομάδα i-run, προγράμματα i-work@nbg, καταστήματα i-bank stores, κι ενώ ξοδεύονται πολύτιμοι πόροι
για τη δημιουργία του υποχρεωτικού (για τα Καταστήματα) σεμιναρίου “Go Digital” μέσω της πλατφόρμας e-learning,
στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για την εξοικείωση του συνόλου του
Προσωπικού με τις ψηφιακές δεξιότητες & τεχνολογίες, κυκλοφόρησε η
Υπηρεσιακή Εγκύκλιος 56/20-3-2015, από τη Δ/νση Διακυβέρνησης Πληροφορικής, σχετικά
με την απόκτηση δικαιώματος πρόσβασης στο Internet από το δίκτυο της Τράπεζας.
Η συγκεκριμένη εγκύκλιος είναι αναχρονιστική σε σημαντικό βαθμό και
είναι πράγματι λυπηρό να
διατηρούνται τέτοιου είδους ανισότητες
στη δυνατότητα πρόσβασης στο Internet στο σύνολο των συναδέλφων μέσα από το δίκτυο της ΕΤΕ, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν φήμες ότι κάποια χρυσοκάνθαρα
μεγαλοστελέχη, golden boys με mobile
profile στο δίκτυο της Τράπεζας, χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους στο
Internet, tablets με υπηρεσιακές συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας αλλά και
εξωτερικές γραμμές με adsl συνδέσεις, που
τις πληρώνει η ΕΤΕ βεβαίως, βεβαίως..
Θεωρούμε
ότι η ελεύθερη πρόσβαση από το σύνολο του προσωπικού σε ιστοσελίδες μέσω
των οποίων παρέχονται βασικές χρήσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες:
-
από
Δημόσιους φορείς και Υπουργεία, όπως π.χ. esepe.gr (Επιθεώρηση
Εργασίας), ika.gr και atlas.gov.gr
(Ασφαλιστικό Βιογραφικό), ermis.gov.gr (e-ΚΕΠ, πύλη
Ερμής), Ανοικτή Διακυβέρνηση, Διαύγεια, Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων (opengov.gr),
Παρατηρητήριο Τιμών, Διδάκτρων, Καυσίμων, Κτηματολόγιο, Ιατρικοί Φορείς,
Εφορίες,
-
από
Οργανισμούς, Σχολεία, Δήμους,
-
webmail, wikipedia, google maps, translation, κλπ.
αλλά και η
πολύπλευρη ενημέρωση μέσα από πολιτικά, οικονομικά και ειδησεογραφικά portals, δεν πρέπει να εμποδίζεται, αλλά αντίθετα επιβάλλεται
να ενθαρρύνεται η χρήση της σε κάθε ευκαιρία. Και η μέχρι τώρα παρεχόμενη
πρόσβαση σε κάποιες λίγες, «επιλεγμένες» ιστοσελίδες, μόνο συνδικαλιστικού
περιεχομένου δήθεν στο όνομα της συνδικαλιστικής ελευθερίας, μέσω του intranet, είναι απλά μια σταγόνα στον ωκεανό, για να μην πούμε ότι συνιστά
υποκρισία...
Η
παροχή πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε εργαζόμενους με πολύωρη απασχόληση μπροστά σε
προσωπικό υπολογιστή, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως προνόμιο.
Αντίθετα, η πρόσβαση στην
ενημέρωση αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και δεν θα
έπρεπε καν να αξιολογείται η παροχή βασικής τουλάχιστον πρόσβασης στο Διαδίκτυο
για κάθε εργαζόμενο σε μια
επιχείρηση που θέλει να θεωρείται σύγχρονη. Ο εργαζόμενος είναι πάνω από όλα
ΑΝΘΡΩΠΟΣ και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται συνεχώς.
Όσοι
πιστεύουν ότι η ελεύθερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο θα επηρεάσει αρνητικά την
παραγωγικότητα των συναδέλφων μάλλον δεν έχουν ακούσει ποτέ για όρους όπως το
...Digital Disrupt, τις πολιτικές BYOD που καθιερώνουν οι περισσότερες
σύγχρονες επιχειρήσεις, τις δυνατότητες των σημερινών smartphones αλλά και του ελεύθερα παρεχόμενου wi-fi από ιδιώτες, Δήμους και
άλλους φορείς σε πολλά σημεία δίπλα από Μονάδες της ΕΤΕ...
Αν
θεωρούν ότι με το να κατηγοριοποιούν το
Προσωπικό, σε μη έχοντες πρόσβαση στο Internet, σε έχοντες απλή πρόσβαση και σε
«προνομιούχους» με πλήρη πρόσβαση, προστατεύουν το δίκτυο της Τράπεζας και διατηρούν
την παραγωγικότητα των συναδέλφων σε «φόρμα», απλά να τους θυμίσουμε ότι στη
συντριπτική πλειοψηφία οι συνάδελφοι του Δικτύου τις περισσότερες ημέρες δεν
προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα ή να επισκεφθούν την τουαλέτα...
Αντίθετα,
με τέτοιες πολιτικές, ενισχύουν το ψηφιακό χάσμα και τις διαφορές που υπάρχουν κυρίως μεταξύ του Προσωπικού της Διοίκησης
& των Καταστημάτων, απογοητεύοντας ιδιαίτερα όσους θεωρούν
εξευτελιστικό το να παρακαλέσουν για να αποκτήσουν πρόσβαση στο αυτονόητο.
Από
τη μία έχουμε συνεχή διαφήμιση ενός μοντέρνου προφίλ Τράπεζας με πολυτελή i-bank stores, προώθηση nbg business seeds, πρόγραμμα loyalty go4more κλπ. και από την άλλη εφαρμόζουμε μίζερη και αντιδημοκρατική για την «απόκτηση δικαιώματος» πρόσβασης
για το Προσωπικό... Άραγε πώς φαίνεται
αυτό στους πελάτες της Εθνικής;
Άλλωστε, όταν τέλος του 2011 έκοψαν την πρόσβαση του προσωπικού των καταστημάτων,
δεν κυκλοφόρησε κάποια εγκύκλιος βέβαια, ενώ ακούστηκε δεξιά κι αριστερά ότι
ήταν δήθεν θέμα κόστους. Μα κύριοι της Διοίκησης, δεν κοστίζει το ίδιο η πρόσβαση στο διαδίκτυο όσοι εργαζόμενοι κι αν
έχουν πρόσβαση; Άλλωστε, με ποιο κριτήριο ο διευθυντής σε κάθε μονάδα ή κατάστημα κρίνει ποιος θα έχει πρόσβαση και ποιος όχι;
Καλούμε τη νέα Διοίκηση να
επαναφέρει άμεσα την πρόσβαση στο διαδίκτυο για το σύνολο του προσωπικού της
ΕΤΕ και στα καταστήματα και στις Διευθύνσεις. Είναι δικαίωμα όλων μας. Αλλιώς, τι νόημα έχει η
υποχρεωτική παρακολούθηση του ηλεκτρονικού σεμιναρίου GO DIGITAL; Γιατί καλά είναι τα «παιχνιδάκια»
και οι απονομές βραβείων στο Go Digital, αλλά η πραγματικότητα στο
περιβάλλον της Τράπεζας μας προσγειώνει ανώμαλα…
Καλούμε το ΣΥΕΤΕ να κάνει
άμεσα παρέμβαση για το δίκαιο αυτό αίτημα του προσωπικού.
Σε
αντίθετη περίπτωση, αν η συγκεκριμένη πολιτική πρόσβασης συνεχιστεί με αυτόν
τον τρόπο, στο πλαίσιο της «ψηφιακής κοινωνικής ευθύνης» πρέπει να γίνεται
προκαταβολικά γνωστή σε όλους τους νέους που τώρα τελευταία, ως γνωστόν,
...προτιμούν την Εθνική ως «πρώτη» επιλογή τους για επαγγελματική καριέρα…
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ - Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση Εργαζομένων Εθνικής
6974861242, 6948788704, 2103388768,
18768, 16032, 83908, 74306