Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020

Ανακοίνωση για το ερωτηματολόγιο 1η Έρευνα Εργασιακής Εμπειρίας της Εθνικής Τράπεζας

 


Παραμένομεν εις την αυτήν θέσιν αναμένοντες διαταγάς.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ Α’, Γ. Σεφέρης

 

Μέρα συντάξεων με μέτρα COVID-19. Στριμώχνεσαι να περάσεις ανάμεσα στις Συμπληγάδες, δεν σε αφήνουν οι πελάτες που περιμένουν στην ουρά, σου φωνάζουν κι ας ξέρουν ότι είσαι υπάλληλος. Είσαι υπεύθυνος για την κάρτα που χάλασε, το ATM που ξέμεινε από λεφτά, για την περιορισμένη πρόσβαση στην Τράπεζα λόγω του ιού… Για τον πελάτη εσύ είσαι «η Τράπεζα» κι ας γίνεσαι σάκος του μποξ. Μπαίνεις μέσα μετά από βρισίδια, να ανοίξεις τον υπολογιστή που κολλάει, να εφοδιάσεις το ΑΤΜ, να ξεμπλοκάρεις το 2ο ΑΤΜ, να βάλεις 2ευρα που τελείωσαν στο APS και γενικά να τριχοτομηθείς και να έχεις τελειώσει μέχρι τις 8.

Ανοίγεις και το outlook και σε περιμένει ερωτηματολόγιο-έκπληξη, με το οποίο σου ζητούν να καταγράψεις την γνώμη σου για τις εργασιακές συνθήκες στην ΕΤΕ, και να την βοηθήσουμε να γίνει «ακόμη καλύτερη». Τι ωραία εμπειρία! 

Για πάμε λοιπόν:

Ερώτηση 8: «Εμπιστεύομαι την Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας»; Ναι αμέ! 

Αφού:

·         Αναγνωρίζει ότι η κατάσταση στα καταστήματα έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, και όπως είναι λογικό, απαντάει με νέες εθελουσίες, με περαιτέρω μείωση του προσωπικού, και με μετακινήσεις υπαλλήλων ακόμα και μέσα στην ίδια μέρα.

·         Θέτει στόχους «ρεαλιστικούς», «υλοποιήσιμους», «βιώσιμους» που είναι και trendy λέξη, της εποχής. Και όχι μόνο τους θέτει, αλλά μας βοηθάει να εξελιχτούμε δίνοντάς μας τη δυνατότητα να αξιολογηθούμε βάσει αυτών.

·         Δίνει σαφείς εξηγήσεις για όλες της τις αποφάσεις. Γιατί «διαφάνεια πάνω απ’ όλα», διαφάνεια στις προσλήψεις ειδικών συνεργατών, στις κινήσεις των λογαριασμών του ΛΕΠΕΤΕ, γενικά η Τράπεζα έχει γίνει μέτοχος του ΑΖΑX και κάνει τα τζάμια αόρατα.

·         Μου δίνει τα εφόδια που χρειάζομαι για να μπορέσω να ολοκληρώσω ποιοτικά τη δουλειά που μου ανατίθεται, μειώνοντας το χρόνο των σεμιναρίων. Άλλωστε τι πιο εύκολο να μάθω πώς θα λύσω τις ασκήσεις των πιστοποιήσεων ενώ, παράλληλα, λύνω τα προβλήματα των πελατών και εκδίδω instant κάρτες πιο γρήγορα κι απ’ τη σκιά μου.

·         Μου αναθέτει ένα λογικό όγκο εργασιών (ερ. 36) Βέβαια μου αναθέτει έναν παράλογο όγκο πελατών, ο οποίος μεγαλώνει με κάθε κατάστημα που συγχωνεύεται αλλά εκεί φταίει ο πελάτης που έρχεται στην Τράπεζα ή που, παρά τα 80 χρόνια εμπειρίας του, δεν έχει ακόμα μάθει το APS και το internet banking.

·         Αντιλαμβάνεται τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την εργασία μου, παίρνοντας μέτρα σε όσα καταστήματα/ υπηρεσίες εμφανίζουν κρούσμα κορονοϊού και στελεχώνοντάς τα με άλλους υπαλλήλους αποψιλώνοντας τα γύρω καταστήματα. Νύχτα όμως, μην το μάθουν οι πελάτες και φοβηθούν και δεν πατήσουν το πόδι τους την επόμενη μέρα. Όχι, λάθος. Η ερώτηση είναι αν ΕΜΕΙΣ αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο που μπορεί να βαρύνει την Τράπεζα από τη δική μας εργασία. Πώς ακριβώς? Με το να θέτει στόχους οι οποίοι πιάνονται μόνο με μπούλινγκ και πίεση? 

Προχωράς. «Η Διοίκηση έχει συνέπεια λόγων και πράξεων»(ερ. 6) Εννοείται! Ό,τι λέει το κάνει, και μάλιστα αμέσως!

«Η Διοίκηση αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους ισότιμα, ανεξάρτητα από ατομικά χαρακτηριστικά» (ερ.14) . Χμ, εδώ ταλαντεύεσαι λίγο, το παλεύει βέβαια,  με την ηλικία μάλλον τελευταία υπάρχει ένα μικρό θεματάκι. Μας δηλώνουν ότι αν είσαι 40, γέρασες, αν είσαι 50 είσαι εκτός και να δηλώσεις εθελούσια. Μόνο αν είσαι παιδί διευθυντή,  συνδικαλιστή, πρώην πολιτευτή, αν έχεις τα κατάλληλα κονέ γενικά, εξαιρείσαι από την ισοτιμία και πηδάς τα κλιμάκια ή προσγειώνεσαι σε γραφείο περιωπής ακόμη και στα 60-70.

«Η Διοίκηση έχει απόλυτα κοινωνική πολιτική» (ερ. 12)! Αυτό ασυζητητί. Πλειστηριάζει σπίτια φουλ μέσα στο 2020, αντιμετωπίζει τους συνταξιούχους ως ανεπιθύμητους πελάτες στα καταστήματα, κλείνει τα καταστήματα στην επαρχία και πρέπει οι πελάτες να ταξιδέψουν, όμως είναι χορηγός σε αγώνες τένις! Δεν είναι αυτό κοινωνική ευαισθησία και εστίαση στον πελάτη;

Φτάνεις πιο κάτω στην ερώτηση 40. Ναι, φυσικά και θεωρώ ότι «οι αποδοχές μου είναι δίκαιες και αντανακλούν την ποιότητα της εργασίας μου», αλλά η αλήθεια είναι ότι θα προτιμούσα να πληρώνομαι μέρος της σε προπομπούς προκειμένου να στηρίξω την επιτυχία του προγράμματος και της ίδιας της Τράπεζας.

Βέβαια, την ερώτηση για την ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής δεν την κατάλαβα και πολύ καλά… Όταν βλέπεις στον ύπνο σου το χάος που σε περιμένει και ξυπνάς καταπίνοντας δύο ταβόρ θεωρείται προσωπικός ή εργασιακός χρόνος?

Σε γενικές γραμμές μια υπερηφάνεια την νιώθω που δουλεύω στην Εθνική Τράπεζα (ερ. 43), η αλήθεια να λέγεται. Και αισιοδοξία για το μέλλον (ερ. 9) Άλλωστε δεν σου δίνεται από πολλούς εργοδότες η δυνατότητα να πεις τη γνώμη σου πάνω σε τι είναι καλύτερη η εργοδοσία, πόσο υπέροχη είναι, πώς θα μπορούσε να γίνει χειρότερη (γιατί καλύτερη δεν γίνεται να γίνει) και πόσες φορές θα θέλουμε να δουλεύουμε από το σπίτι όταν με το καλό τελειώσει η πανδημία ώστε να γλιτώσει η Τράπεζα και άλλα λειτουργικά έξοδα, ούτως ώστε να μπορεί να προσλάβει κι άλλους ειδικούς συνεργάτες.  

Οπότε, είναι «πάρα πολύ πιθανό να προτείνω ως εργοδότη την Εθνική Τράπεζα, σε ένα φίλο ή συγγενή μου» (ερ. 46), αφού αν θέλει να δουλέψει ως ενοικιαζόμενος με 600 ευρώ υπάρχουν άπλετες θέσεις. Και «προκειμένου να στηρίξω την επιτυχία της Εθνικής Τράπεζας, είμαι πρόθυμος να κάνω περισσότερα από τα αναμενόμενα»(ερ. 45). Χωρίς θυσίες, δεν πάμε μπροστά, χαλάλι οι απλήρωτες υπερωρίες και τα webmeetings σε ώρες εκτός ωραρίου.

Έτσι είναι… «Όλα καλά, όλα ανθηρά στην ΕΤΕ», μόνο που μετά απ’ το ερωτηματολόγιο, σου έχει βγει αλλεργικό εξάνθημα και πλακώνεις τα αντισταμινικά μπας και συνέλθεις. Μα γιατί δεν σε αφήνουν να κάνεις κι εσύ μια ερώτηση;  «Πόσο γελοία μπορεί να γίνει μια Διοίκηση;».

Οπότε, δεν το ξανανοίγεις,  κι ας έχουν ήδη ξεκινήσει οι ευγενικές υπενθυμίσεις που σε προτρέπουν να το συμπληρώσεις. Άλλωστε είναι προαιρετικό, έτσι δεν λένε;

ΥΓ. στο τέλος καταλαβαίνεις ότι η βασική ερώτηση είναι η τελευταία για την τηλεεργασία, που δεν σχετίζεται με την «εργασιακή εμπειρία», αλλά κάπως πρέπει να στοιχειοθετήσει το μεγάλο ποσοστό. Το θέλουν οι εργαζόμενοι, βρε αδερφέ, το συμπλήρωσαν στο ερωτηματολόγιο! Απλώς δεν υπάρχει στις πολλαπλές επιλογές η απάντηση «δεν επιθυμώ καθόλου την τηλεργασία», αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα. Γιατί να μην την θέλεις την τηλεργασία;

15/10/2020




6980925499, 6947724051, 694425544, 18767, 23218, 19923






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου