Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Επιστολή Μανόλη Καυκαλά για το ΤΥΠΕΤ: Το ΤΥΠΕΤ δεν είναι "βιλαέτι" κανενός, τα μόνα "αφεντικά" του είναι οι Ασφαλισμένοι του


«Αρχή άνδρα δείκνυσι»
γράφει ο Μανόλης Καυκαλάς
Νοέμβριος του 2024

- Στις αρχές του 2023, από το "μυστικοσυμβούλιο" που διοικεί το ΤΥΠΕΤ, είχε εκδηλωθεί ένα πρόδρομο φαινόμενο, της εφαρμογής "καινοτόμου" ιδέας που ήθελε τα μέλη του δ.σ. του ΤΥΠΕΤ απλώς και μόνο να ειδοποιούνται για την ώρα και ημέρα συνεδρίασης του συμβουλίου, χωρίς την προηγούμενη γνώση των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης ούτε και των σχετικών εισηγήσεων ή και των συνοδευτικών εγγράφων τους. 
Στην προσωπική ευθύνη των μελών του δ.σ. εναπόκειτο να προσέρχονται λίγο πρίν την καθορισμένη ώρα συνεδρίασης και να λαμβάνουν επιτόπια γνώση, στερούμενοι της έγκαιρης ενημέρωσης όσο και προετοιμασίας, προκειμένου να έχουν την δυνατότητα σχηματισμού γνώμης και την διαμόρφωση απόφασης/θέσης για την επακόλουθη ψηφοφορία. 
Υπενθυμίζεται ότι στο δ.σ. του ΤΥΠΕΤ συμμετέχει και εκπρόσωπος του ΣΣΕΤΕ, ο οποίος σε συνεδρίαση του δ.σ. του ΣΣΕΤΕ (Φεβρουάριος του 2023) ανέφερε αυτή την εξέλιξη -εν τη ρύμη του λόγου και "ελαφρά τη καρδία"- χωρίς την παραμικρή αντίδραση των υπολοίπων μελών του δ.σ. και χωρίς να πληροφορήσει για το εάν και πώς αντέδρασε σε αυτά τα καμώματα του "ιερατείου" του ΤΥΠΕΤ δηλ. εάν, κατ΄επέκταση, δέσμευσε ή όχι τον ΣΣΕΤΕ .

- Η εξέλιξη αυτή, είχε δημοσίως στηλιτευτεί από τον γράφοντα (με ανάρτηση κειμένου στις 4 Μαρτίου 2023 με τίτλο: «Αρχή άνδρα δείκνυσι», τον οποίο διατηρώ και στο σημερινό κείμενο) και μάλλον -δυστυχώς- υποτιμήθηκε ως ουσία και ως σημειολογία. 
Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2024 η Πρόταση Προοπτικής Εργαζομένων ΕΤΕ (εκπροσωπείται στο δ.σ. του ΤΥΠΕΤ με δύο μέλη) δημοσιοποίησε ένα νέο δυσμενές δείγμα-επιστέγασμα "νεωτερικότητας" διοίκησης που παραπέμπει σε εποχές και πρακτικές ολοκληρωτισμού (με ότι αυτό νοηματοδοτεί και συμπεριλαμβάνει), καθώς ζητείται από τα μέλη του δ.σ. του ΤΥΠΕΤ η υπογραφή τους σε ειδικό έντυπο που επιγράφεται: δήλωση εχεμύθειας και εμπιστευτικότητας! δηλ. απαγόρευσης της δημοσιοποίησης στους Ασφαλισμένους του Ταμείου των όσων διαμείβονται και (όπως) αποφασίζονται στις συνεδριάσεις του δ.σ. του ΤΥΠΕΤ για ότι αφορά και συμβαίνει στην λειτουργία του Ταμείου.
Στην περίπτωση δε, μη συμμόρφωσης δηλ. άρνησης υπογραφής, το μέλος ή τα μέλη του δ.σ. στερούνται του δικαιώματος & της υποχρέωσης να έχουν πρόσβαση και στην διάθεσή τους τα στοιχεία-έγγραφα των θεμάτων για τα οποία καλούνται να τοποθετηθούν και να ψηφίσουν σχετικά. 

- Τέτοιου είδους συμπεριφορές, πέραν του αντιδημοκρατικού τους χαρακτήρα, είναι προσβλητικές πρώτα απ΄όλα για τα ίδια τα μέλη του δ.σ. του ΤΥΠΕΤ και κατ΄επέκταση για το σύνολο των Ασφαλισμένων. Φαίνεται ότι έχουμε να κάνουμε με νοοτροπία "νομενκλατούρας" που θεωρεί τις υποθέσεις του Ταμείου ωσαν να είναι οι αποκλειστικοί ιδιοκτήτες του, χωρίς να δίνουν λόγο και εξηγήσεις για τις πράξεις, παραλείψεις, αβελτηρίες και αποφάσεις τους σχετικά με την (δυσ)λειτουργία και την δεινή θέση του ΤΥΠΕΤ σήμερα, αλλά και την βιωσιμότητά του. Παρά τις έως τώρα επανειλημμένες δημόσιες επισημάνσεις και προειδοποιήσεις (προσωπικές, παραταξιακές κ.ά.), εξ αφορμής των Εκθέσεων της Εξελεγκτικής Επιτροπής, το "ιερατείο" "ποιείται την νήσσαν" προκλητικά και απαξιωτικά. Τέτοιες πρακτικές αλαζονείας, αδιαφάνειας, δεσποτικής συμπεριφοράς και αντιδραστικής οπισθοδρόμησης δεν συνάδουν με την διαχείριση και διοίκηση ενός Αυτοδιαχειριζόμενου & Αυτοδιοικούμενου Οργανισμού, όπως είναι το ΤΥΠΕΤ, και επιστρέφονται ως ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ σε αυτούς που τις ενστερνίζονται και τις εφαρμόζουν.
 
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 
 
1ο) Η εφαρμογή της εκβιαστικής αυτής δήλωσης-φίμωτρο είναι "καθ΄υπόδειξη" της διαβόητης Μελέτης της PwC;
2ο) Οι εκτός προεδρείου παρατάξεις (εξαιρείται η Πρόταση Προοπτικής που "δεν συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις") και οι εκλεγμένοι τους σύμβουλοι (οι τέως του 2023 και οι νύν του 2024), επί του πρακτέου, τι θέση πήραν και πως αντέδρασαν γι΄αυτή την αήθη και ανοίκεια πρακτική;
3ο) Το δ.σ.του ΣΣΕΤΕ εν προκειμένω δεν υποχρεούται και οφείλει να πάρει επίσημη θέση-απόφαση γι΄αυτή την εκβιαστική και προσβλητική πρακτική; Είναι προσωπική υπόθεση του εκπροσώπου του ΣΣΕΤΕ στο δ.σ. ΤΥΠΕΤ ποιά στάση θα τηρήσει δηλ. εάν θα συμμορφωθεί-υποκύψει ή όχι; Ο τέως εκπρόσωπος δεν οφείλει να δημοσιοποιήσει ποιά στάση τήρησε και τί έπραξε;   
4ο) Δεδομένης και της πληθυσμιακής υπεροχής των Συνταξιούχων Ασφαλισμένων στο ΤΥΠΕΤ, πότε επιτέλους η "ηγεσία" του ΣΣΕΤΕ θα ασχοληθεί ουσιαστικά και συστηματικά με την "κατα πόδας" παρακολούθηση και των έλεγχο των δρώμενων και των πεπραγμένων στον χώρο του Ταμείου; Ή θα συνεχίσει να αρκείται, δια του εκάστοτε διαπιστευμένου εκπροσώπου του στο δ.σ. του ΤΥΠΕΤ, σε ρόλο "γλάστρας σε τηλεοπτικό πρωινάδικο" και του "περιθωριακού" στην λήψη των αποφάσεων για ζωτικής σημασίας ζητήματα των Ασφαλισμένων και του Ταμείου;
5ο) Στα καταγγελλόμενα περί επικείμενων περικοπών στα φάρμακα και πλαφόν στις εξετάσεις όπως επίσης, μετακύλισης του ΦΠΑ από τις αποζημιώσεις ιδιωτικών κέντρων της Θεσσαλονίκης στους Ασφαλισμένους, είναι και αυτά απόρροια της "δημοσιονομικής" Μελέτης της PwC; Τί άλλο συναφές με ζητήματα παροχής υπηρεσιών σε είδος και σε χρήμα επέρχεται; 
 
Το ΤΥΠΕΤ δεν είναι "βιλαέτι" κανενός, τα μόνα "αφεντικά" του είναι οι Ασφαλισμένοι του. Γι΄αυτό και πρέπει να προστατεύεται και να περιφρουρείται από οποιαδήποτε εχθρική και επίορκη ενέργεια, από όπου κι αν προέρχεται.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου