Δεν θα επιτρέψουμε την επιβολή ατομικών στόχων!
“Λέγε, λέγε
το κοπέλι κάνει τη γριά να θέλει”.. Η λαϊκή θυμοσοφία επιβεβαιώνεται στο
πρόσωπο του διευθυντή ενός από τα 22 πιλοτικά καταστήματα του πελατοκεντρικού
συστήματος της Εθνικής Τράπεζας, ο οποίος απροκάλυπτα και με λογικές
«δημιουργικής μαναβικής», τρεις εσύ, δύο εκείνος, μέσω e-mail έθεσε ατομικούς στόχους στον καθένα
υπάλληλο.
Συγκεκριμένα, στις 11/6,
απέστειλε e-mail σε όλο το προσωπικό του καταστήματος, στο οποίο μεταξύ άλλων
ανέφερε: «Την 11.06.2015 και ώρα
9.30 προσήλθε στο Κατάστημα ο Κος … με ΣΥ.ΔΙ.ΠΕΛ … για να ακυρώσει
ένα πρόγραμμα «ΠΡΟΛΗΨΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ». Ο πελάτης διέσχισε όλο το
Κατ/μα και τελικά έφτασε και στην Κα … η οποία προέβη στην ακύρωση του
προγράμματος χωρίς κανένας να μπει στο κόπο να βγάλει μια συνολική εικόνα. Την
ώρα εκείνη ήταν στο Κατ/μα περίπου δέκα πελάτες στα
καθίσματα αναμονής για τα ταμεία, δηλαδή οι υπάλληλοι ήταν
διπλάσιοι από τους πελάτες. Η παραπάνω συμπεριφορά δείχνει αν μη τι
άλλο αδιαφορία, λαμβάνοντας υπόψη, ότι πριν μιάμιση ώρα, σας ζήτησα
να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή για τα προγράμματα αυτά αφού το
Κατ/μα υπολείπεται των στόχων και πραγματικά είμαι πολύ περίεργος
τι κάνατε την ώρα αυτή. Οι στόχοι του Κατ/τος είναι για όλους και όχι μόνο για
τον Διευθυντή... Λαμβάνοντας υπόψη τα χρονικό διάστημα μέχρι τέλους του
τριμήνου, 13 εργάσιμες ημέρες , παρακαλώ για την δραστηριοποίησή σας
σύμφωνα με τον κάτωθι πίνακα:..» . Και στη συνέχεια κατονόμαζε τον
ατομικό στόχο για κάθε υπάλληλο για πώληση ΕΦΑΠΑΞ!
Κατόπιν
εντονότατης διαμαρτυρίας μελών ΔΣ του ΣΥΕΤΕ, μεταξύ των οποίων και εκλεγμένης
συμβούλου της Πρότασης Προοπτικής, ο δ/ντης προέβει σε αναδίπλωση-κυβίστηση
στέλνοντας τις επόμενες ώρες e-mail, στο οποίο ανέφερε πως δεν ήταν στην
πρόθεση του να επιβάλει ατομικούς στόχους, κι άρα παρακαλούσε το προηγούμενο
μήνυμα «να θεωρηθεί ως μη γενόμενο» . Αναγνωρίζοντας πως -ακόμα- αυτό δεν είναι κεκτημένο του κάθε δ/ντη στη
λογική ενός πελατοκεντρικού συστήματος.
Η
απροκάλυπτα απαράδεκτη πράξη του θυμίζει πως δεν υπάρχει στιγμή εφησυχασμού,
όσο και η νέα Διοίκηση της τράπεζας
προχωρά στην εισαγωγή ενός συστήματος, που οδηγεί στην περαιτέρω εντατικοποίηση
της εργασίας, αλλά και της απομύζησης των υπαλλήλων, μέσω της εισαγωγής
ατομικών στόχων, εκτός των άλλων. Το πελατοκεντρικό μοντέλο σημαίνει
πλήρη ανταγωνισμό μεταξύ των υπαλλήλων, καθώς το κυνήγι πελάτη και στόχου θα ενταθεί, αλλά και η αξιολόγησή μας θα
συνδεθεί με τις πωλήσεις μας. Ήδη, οι εκπρόσωποι της Διοίκησης, εδώ και καιρό, γελοιοποιούν τους συναδέλφους που δεν πιάνουν τους στόχους, υποστηρίζοντας ότι
«αδιαφορούν, δεν προσπαθούν αρκετά κλπ». Τα golden boys που θέτουν τους στόχους δεν έχουν
καμία εικόνα της κρίσης και της κατάστασης του κόσμου..
Συνάδελφοι,
είναι εμφανές πως είναι στο χέρι μας να αποτρέψουμε τέτοιου είδους
δρομολογήσεις προάγγελους μιας πολιτικής που βρίσκεται προ των πυλών. Δηλώνουμε
πως δεν είμαστε πωλητές, αλλά
τραπεζοϋπάλληλοι. Δεν θα ανεχτούμε να αυξηθεί η απίστευτη καθημερινή
πίεση που ήδη βιώνουμε στα καταστήματα. Σας
καλούμε να καταγγέλλετε άμεσα
κάθε τέτοιου είδους παρέμβαση από όπου κι αν προέρχεται, καθώς με την έμπρακτη
στήριξη και παρέμβαση του Συλλόγου, μπορούμε να αποτρέψουμε τους στόχους της
εργοδοσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου