Οι συνάδελφοι του κατ/τος Κάνιγγος έστειλαν ενυπόγραφα προς τη Διοίκηση και το Σύλλογο το ακόλουθο κείμενο.
ΠΡΟΣ ΔΙΔΙ
ΠΡΟΣ ΣΥΕΤΕ
Για το επικείμενο κλείσιμο του καταστήματος Κάνιγγος
Ενημερωθήκαμε πριν λίγες μέρες με μεγάλη απογοήτευση ότι το κατάστημα Κάνιγγος στο οποίο υπηρετούμε, μεγάλο κατάστημα 3ης κατηγορίας στο κέντρο της Αθήνας, θα κλείσει τον Νοέμβρη, μαζί και με άλλα 24 καταστήματα.
Θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά άδικο για υπαλλήλους που έχουν εργαστεί υπό εξαιρετική πίεση, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο με τις πολύ δύσκολες συνθήκες, να βρίσκονται ξαφνικά στον αέρα με άγχος για το πού θα απορροφηθούν. Κι αυτό αφορά τους εργαζόμενους σε όλα τα υπό κλείσιμο καταστήματα.
Στο κατάστημα Κάνιγγος υπηρετούν 15 συνάδελφοι, πολλοί έχουν οργανική θέση την οποία χάνουν, και από την εμπειρία των καταστημάτων που κλείνουν γνωρίζουμε ότι πολλοί συνάδελφοι και στελέχη έχουν μείωση στις αποδοχές τους.
Κάποιοι συνάδελφοι πολύ συχνά κλήθηκαν να υπηρετήσουν και σε άλλα καταστήματα για να καλύψουν ανάγκες, και παρά την ταλαιπωρία ανταποκρίθηκαν στο έπακρο, ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να καλύψουν τις ελλείψεις.
Επίσης, δεδομένου ότι κλείνουν κι άλλα καταστήματα, βλέπουμε ότι υπάρχουν πολύ λίγες ευκαιρίες για όλους τους εργαζόμενους είτε να τοποθετηθούν σε οργανική θέση, είτε οι υπόλοιποι που περίμεναν πια να επιβραβευτούν οι κόποι τους να βρεθούν σε ένα ξένο περιβάλλον και να ξεκινούν ξανά από την αρχή.
Πολλοί συνάδελφοι άλλων καταστημάτων που έχουν κλείσει ενημερώνονται τελευταία στιγμή πού θα μετατεθούν, ή βρίσκονται στη διάθεση δικτύου, και δεν τους δίνονται καθόλου εναλλακτικές αλλά τους παρουσιάζεται ως τετελεσμένο τελευταία στιγμή ακόμα και μετάθεση μακριά από το σπίτι τους.
Η εικόνα της τράπεζας το τελευταίο διάστημα προς το κοινωνικό σύνολο είναι το αντίθετο από αυτό που χρειάζεται σε περίοδο πανδημίας και κρίσης: αντί να μπορεί κάθε πελάτης να έχει πρόσβαση σε κατάστημα εύκολα για να εξυπηρετηθεί για κάθε ανάγκη του, βρίσκει κλειστά καταστήματα και όλο και λιγότερους υπαλλήλους, οι υποθέσεις του με τη μεταφορά δυσκολεύουν στην εξυπηρέτηση, και συχνά πρέπει να κάνει παρα πολλά χιλιόμετρα ειδικά στην επαρχία για να προσέλθει σε κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας. Είμαστε ριζικά αντίθετοι στην πολιτική κλεισίματος καταστημάτων.
Μας κάνει εντύπωση πώς κλείνουν τόσα καταστήματα για λόγους κόστους υποτίθεται, αλλά την ίδια στιγμή αγοράζονται μηχανήματα σε καταστήματα που κλείνουν, γίνονται ανακαινίσεις εντελώς αχρείαστες και πετιούνται πολλά χρήματα σε εταιρείες για ζητήματα που εξελίσσονται σε φιάσκο.
Η πανδημία απέδειξε ότι υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για προσωπικό ειδικά στο δίκτυο, και η Τράπεζα φαίνεται να αδιαφορεί πλήρως για τους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής.
Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στο κλείσιμο του καταστήματος και θεωρούμε ότι πρέπει να εξετασθεί ξανά. Ήδη πολλοί πελάτες που το άκουσαν προσέρχονται να εκφράσουν την αγανάκτησή τους, καθώς ήταν σημαντικό ότι εκτός των άλλων οι περισσότεροι από εμάς εργαζόμαστε εδώ για πολλά χρόνια.
Δεν μπορούμε να δεχτούμε μετά από τόσα χρόνια και ενώ υπήρχε τεράστια πίεση για τους στόχους του καταστήματος, κι ενώ κι εμείς όπως και άλλα καταστήματα έχουν ανταποκριθεί σε μεγάλο βαθμό σε πολύ αντίξοες συνθήκες, αντί για επιβράβευση να βιώνουμε το αντίθετο: υπηρεσιακή απαξίωση, αδιαφορία, βλαπτική μεταβολή για πολλούς από εμάς.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να ληθούν υπόψιν τα αιτήματα των συναδέλφων ειδικά όσων έχουν ιδιαίτερα θέματα (υγείας, οικογενειακά κλπ), αλλά και όσοι έχουν οργανικές θέσεις να τοποθετηθούν σε αντίστοιχες οργανικές και να μην τις χάσουν.
Δεν μπορούμε να τα δεχτούμε αυτά και θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει συλλογική αντίδραση συνδικαλιστική από το Σύλλογο απέναντι σε αυτές τις επιλογές της Διοίκησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου