Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Κοινή ανακοίνωση εργαζομένων και συνταξιούχων ΕΤΕ για την υπόθεση Γ. Παναγόπουλου

  





Το υπόβαθρο στην υπόθεση του εκατομμυριούχου προέδρου της ΓΣΣΕ

 

 

Ο εργατοπατέρας Γιάννης Παναγόπουλος, και ισόβιος πρόεδρος της ΓΣΕΕ, μπήκε στο στόχαστρο των δικαστικών αρχών από το Φεβρουάριο του 2026, όταν έζεχναν πλέον τα σκάνδαλα της κυβέρνησης: ΟΠΕΚΕΠΕ, υποκλοπές έγκλημα στα Τέμπη,  Πύλος, Βιολάντα, Χίος και την επιχείρηση συγκάλυψής τους. Μετά από πόρισμα της ανεξάρτητης Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος δεσμεύτηκαν οι τραπεζικοί λογαριασμοί και ένα ακίνητο του Γιάννη Παναγόπουλου. Ο οικονομικός εισαγγελέας ερευνά δύο κακουργήματα: α) υπεξαίρεση 2,1 εκατ. € και β) ξέπλυμα μαύρου χρήματος από κατάχρηση κονδυλίων που προορίζονταν για εκπαιδευτικά προγράμματα κατάρτισης ανέργων από τα Ινστιτούτα της ΓΣΕΕ. Επίσης, με παρέμβαση του εισαγγελέα εφετών, ο φάκελος επέστρεψε, για να ερευνηθεί αν ο Παναγόπουλος, ως πρόεδρος ινστιτούτων της ΓΣΕΕ, υποχρεούται σε κατάθεση δήλωσης «πόθεν έσχες» για ποσό 3,2 εκ. €  αντί της αρχειοθέτησης που είχε αποφασίσει η εισαγγελία πρωτοδικών.

Με τον πόλεμο που ξεκίνησαν ΗΠΑ & Ισραήλ στο Ιράν και την εμπλοκή της χώρας μας, το θέμα μπορεί να μην είναι πια στην επικαιρότητα, αλλά παραμένει κρίσιμο για το συνδικαλιστικό κίνημα. Δυσφημεί και εκθέτει τον κλάδο μας, εργαζόμενους και συνταξιούχους στην Εθνική Τράπεζα και οφείλουμε να πάρουμε θέση, ειδικά και μετά την επανεκλογή του Γ. Παναγόπουλου ως προέδρου της ΓΣΕΕ με τις ψήφους ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, και μιας παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ κατά το πρόσφατο συνέδριο της συνομοσπονδίας.

Μπορεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. να επιδίωκε να στρέψει αλλού το ενδιαφέρον με τις διώξεις των 11 βουλευτών από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και το πλαστό πτυχίο του υφυπουργού Λαζαρίδη, ισχυριζόμενη ότι η διαφθορά βρίσκεται και στους κόλπους και των άλλων κομμάτων, ελπίζοντας να συμψηφιστούν τα δικά της σκάνδαλα, το πρόβλημα όμως είναι πραγματικό.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ελέγχονται 5 ακόμα φυσικά πρόσωπα και η έρευνα για τη διασπάθιση εθνικών και ευρωπαϊκών κονδυλίων αφορά και υπουργούς και παντός καιρού κολλητούς: Την πρώην γενική γραμματέα του υπουργείου Εργασίας Άννα Στρατινάκη και τον σύντροφό της Ανδρέα Γεωργίου, που περιλαμβάνεται στους 5, τον τότε αρμόδιο υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη, την νυν υπουργό Εργασίας Νίκη Κεραμέως, τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Νίκο Παπαθανάση, τον τότε γραμματέα ΕΣΠΑ Δημήτρη Σκάλκο, αλλά και την τότε ειδική γραμματέα διαχείρισης προγραμμάτων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) και νυν επικεφαλής της Οργανικής Μονάδας Οικονομικής Πολιτικής της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδας στην ΕΕ, Νίκη Δανδόλου.

Όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι όχι μόνο με μια κακοδιαχείριση που αφορά στενά τη ΓΣΕΕ και τον πρόεδρό της, αλλά με ένα θεσμικό πλαίσιο που τη διευκόλυνε και πολιτικές αποφάσεις υπουργών της κυβέρνησης που επέτρεπαν – ή και συντόνιζαν;- πάρτι εκατομμυρίων ευρώ με ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Εξ ου και η στήριξη από τον Άδωνι Γεωργιάδη.

Οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι της Εθνικής Τράπεζας πρέπει να τοποθετηθούμε για αυτό το πλαίσιο και να διαχωριστούμε από τον συνδικαλισμό που αποτελεί πλευρά του πολιτικού συστήματος σε επαφή με δίκτυα διαπλοκών και διαφθοράς και χρήσιμο εργαλείο για να περνούν τα σχέδια εργοδοτών και των κυβερνήσεων που  τους υπηρετούν.

Ένα συνδικαλισμό που δεν υπηρετείται μόνο από τον Παναγόπουλο, αλλά και από πλήθος εργατοπατέρων, και πατά πάνω στο ίδιο μοντέλο που, από την ίδρυσή μας οι 2 κινήσεις των εν ενεργεία και των συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας, καταγγέλλουμε και χαρακτηρίζουμε γραφειοκρατικό, εργοδοτικό, κυβερνητικό, και αστικοποιημένο.

Που ζει, βασιλεύει και κάνει κουμάντο και στον κλάδο μας, αλλά και σε άλλους κρίσιμους κλάδους που καθορίζουν τη στάση του επίσημου συνδικαλιστικού κινήματος και τις πλειοψηφίες σε Ομοσπονδίες και τη ΓΣΕΕ εξαιτίας του χαμηλού ποσοστού συνδικαλισμένων στον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα πλην Τραπεζών, πρώην ΔΕΚΟ, κλπ.

 

Το πρόβλημα βρίσκεται και στα «νόμιμα»

Ο Παναγόπουλος μπήκε στην Εθνική Τράπεζα στο 1974 και άρχισε να συνδικαλίζεται μέσα από την ΠΑΣΚΕ. Γρήγορα πήρε απόσπαση  στον ΣΥΕΤΕ και στην ΟΤΟΕ. Είναι μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ από το 1998, και πρόεδρός της από το 2006, δηλαδή έχει να δουλέψει σχεδόν 50 χρόνια. Αν και 72 ετών, συνεχίζει να εμφανίζεται ως εργαζόμενος και επιμένει να μην συνταξιοδοτείται ύστερα από 52 χρόνια ένσημα.

Γιατί άραγε;

Για τη δόξα, για τα λεφτά ή εκτελεί χρήσιμες για το σύστημα υπηρεσίες; Ή για όλα αυτά;

Επίσης μισθοδοτείται από την Εθνική με τον ανώτατο βαθμό του Διευθυντή Α΄. Θυμόμαστε ότι η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ΟΤΟΕ-Τραπεζών προέβλεπε την ακώλυτη μισθολογική προαγωγή των Συνδικαλιστών. Εμείς διαφωνούσαμε. Οι άλλες παρατάξεις βολεύονταν. Έτσι υπολογίζεται ότι οι ετήσιες μισθολογικές απολαβές του είναι 120.000 €.

Επίσης, θυμίζουμε ότι εισέπραττε επιπρόσθετη αποζημίωση τα προηγούμενα χρόνια ως μέλος της διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας (ενδεικτικά, το 2011 ήταν 112.000 €). Διατηρήθηκε στη θέση του από τις διοικήσεις Καρατζά, Αράπογλου, Φραγκιαδάκη, Μυλωνά, Αφότου η Εθνική πέρασε ολοκληρωτικά με τα μνημόνια των κυβερνήσεων Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ σε ξένα επενδυτικά κεφάλαια, ο Παναγόπουλος, όπως και οι άλλοι συνδικαλιστές που ήταν «εκπρόσωποι των εργαζομένων» στο ΔΣ της Τράπεζας, έπαψε να είναι μέλος της διοίκησης της Εθνικής. Τώρα, επί Μυλωνά, τού έχει απομείνει ο παχυλός μισθός και ένα δωρεάν πολυτελές αυτοκίνητο.

Επίσης, εισέπραττε ή εισπράττει ακόμα και άλλες τακτικές και έκτακτες αποζημιώσεις από συμμετοχές στο Προεδρείο της Συνομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συνδικάτων (ΣΕΣ), στην Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και στην ΟΚΕ της Ελλάδας.

Όλα αυτά ήταν νόμιμα (!!). Έχοντας τη συναίνεση του συνδικαλιστικού κινήματος το οποίο εκπροσωπούσε και εκπροσωπεί για:

      Τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που πέρασαν στην Εθνική. Την σταδιακή αντικατάσταση των μόνιμων εργαζόμενων από ενοικιαζόμενους, με την εισβολή των εργολαβικών δουλεμπορικών εταιρειών για τις οποίες οι συνδικαλιστές πανηγύριζαν.

      Την διάλυση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων μας, με την υπαγωγή των εργαζόμενων της ΕΤΕ στον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ και τη διάλυση του ΛΕΠΕΤΕ.

      Την αποδοχή των μνημονίων και με το ΝΑΙ στο δημοψήφισμα. Μνημόνια που χάρισαν στις τράπεζες χρήματα που πληρώνουμε ακόμα μέσω των φόρων για την εξόφληση του δημόσιου χρέους, ενώ αυτές ανήκουν πλέον σε ξένους ομίλους. Έτσι και η Εθνική επί Παναγόπουλου πέρασε από τον έλεγχο του δημοσίου σε επενδυτές του εξωτερικού όπως και η διοίκησή της.

      Το πέρασμα όλων των περιουσιακών στοιχείων της Εθνικής και των θυγατρικών της με την ιδιωτικοποίηση σε ιδιωτικές πολυεθνικές επιχειρήσεις.

      Την εκχώρηση δανείων και των υποθηκών τους σε άγνωστης προέλευσης servicers.

 

Αλλά βέβαια όταν έχει ανοίξει η όρεξη, ο πάτος δεν έχει τέρμα.

Λεφτά μπορεί να μην υπάρχουν για αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα ανεργίας, αλλά υπάρχει πακτωλός για μπίζνες με τους «κοινωνικούς» εταίρους (ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ, ΣΕΒ). Προγράμματα voucher, προγράμματα κοινωφελούς εργασίας και ανακύκλωσης της ανεργίας, κατάρτιση, πιστοποιήσεις, ευρωπαϊκά προγράμματα.

 Η διαχείριση κονδυλίων ύψους 73 εκατομμυρίων € σε πέντε χρόνια (!) από έξι εταιρείες που εμπλέκονται στα προγράμματα κατάρτισης της ΓΣΕΕ και από τον πρόεδρό της είναι από μόνη της ένα σκάνδαλο!

Ο Παναγόπουλος και η παράταξή του, η ΠΑΣΚΕ, μαζί με τη ΔΑΚΕ, μετέτρεψε τη ΓΣΕΕ σε ΓΣΕΕ Α.Ε., στήνοντας μηχανισμούς και Ι.Ε.Κ. για να εισπράττονται κονδύλια. Η επιχειρηματική λειτουργία της ΓΣΕΕ Α.Ε. υπήρξε κερδοφόρα και για την ίδια και για τον πρόεδρο της. Όταν ασπάζεσαι τους νόμους της αγοράς, την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των επιχειρήσεων, τότε εφαρμόζεις αυτό το μοντέλο και στην λειτουργία της ΓΣΕΕ με τη συναίνεση της δικής σου παράταξης και των άλλων κυρίαρχων παρατάξεων.

Ο Γ. Παναγόπουλος, που ενώ οι κυβερνήσεις αλλάζουν, ο ίδιος παραμένει πρόεδρος της ΓΣΕΕ, δεν δρα μόνος του! Αποτελεί την εμπροσθοφυλακή της ΠΑΣΚΕ που στο πρόσφατο συνέδριο της ΓΣΕΕ τον στήριξε και τον ανέδειξε πάλι στην πρώτη γραμμή.

Συνεργάζεται με όλες τις κυρίαρχες παρατάξεις (των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.α.) που συγκροτούν την συνδικαλιστική αριστοκρατία της ΓΣΕΕ. Όλοι τους ευθύνονται για αυτή την σήψη.

Η υπόθεση αυτή αποτελεί ένα ακόμα σκάνδαλο και για την κυβέρνηση. Εξάλλου, δεν είναι πρώτη φορά που αποκαλύπτεται ότι τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης είναι εργαλεία εκμετάλλευσης και άγριας κερδοσκοπίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το σκάνδαλο Βρούτση «Σκόιλ Ελικίκου» για τα ΚΕΚ το 2020.

      Η ΓΣΕΕ εδώ και δεκαετίες είναι πλήρως εξαρτημένη από τις οικονομικές πηγές του συστήματος. Ο πρόεδρος της και οι κλίκες των κυρίαρχων παρατάξεων που λυμαίνονται τα κρατικά και ευρωπαϊκά κονδύλια, δεν είναι απλώς κάποια λαμόγια, αλλά η έκφραση και το αποτέλεσμα της πλήρους υποταγής της ΓΣΕΕ στα κυρίαρχα δόγματα για «ανταγωνιστικότητα» και «ανάπτυξη».

      Είναι η ΓΣΕΕ με τον πρόεδρο της που υπέγραψε την πρόσφατη ΕΓΣΣΕ - η οποία φαλκιδεύει μισθούς, ωράριο, εργασιακές σχέσεις και οργανώνει μαζί με την κυβέρνηση, το κράτος και την εργοδοσία, νέο χτύπημα στο εργατικό κίνημα μέσα από την λεγόμενη «κοινωνική συμφωνία» που αποτελεί νέο αντεργατικό μνημόνιο- και καμαρώνει για αυτήν στις φωτογραφίες με την Κεραμέως.

      Είναι η ΓΣΣΕ που εφάρμοσε τις νέες μεσαιωνικές εργασιακές σχέσεις, αντί να τις καταδικάσει. Που κάνει μπίζνες πάνω στην ανεργία, πρωτοστατεί στο μοντέλο των «mini-jobs» και στην κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων, παρουσιάζοντας ότι προσφέρει «κοινωφελές έργο».

      Είναι η ΓΣΕΕ των κλειστών γραφειοκρατικών δομών που υπηρετεί την αποκλιμάκωση των αγώνων, που αποτελεί συνειδητή βαλβίδα εκτόνωσης της εργατικής πάλης.

      Είναι η ΓΣΕΕ που, όταν καταργήθηκε το 8ωρο και παραδόθηκε η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στο κράτος και στον ΣΕΒ, είπε πως «οι απεργίες έχουν φάει τα ψωμιά τους».

      Είναι η ΓΣΕΕ που στα Τέμπη επιχείρησε να καλύψει την κυβέρνηση, την εγκληματική Hellenic Train και τις δολοφονικές ιδιωτικοποιήσεις.

      Είναι η ΓΣΕΕ που δεν έκανε τίποτα για τη Βιολάντα και για όλους τους νεκρούς και τις νεκρές εργάτριες από τα εργοδοτικά εγκλήματα.

      Είναι η ΓΣΕΕ του «κοινωνικού εταιρισμού», που έδωσε όρκους πίστης στην ΕΕ, που υπέταξε τα πάντα στη λογική της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

 

Δεν είναι όμως μόνο η ΓΣΕΕ.

Με παρόμοιο προσανατολισμό λειτουργούν ο ΣΥΕΤΕ, η ΟΤΟΕ, ο ΣΣΕΤΕ η ΟΣΤΟΕ και όλες τις παρατάξεις του εργοδοτικού-κυβερνητικού και ενσωματωμένου στο σύστημα συνδικαλισμού. Τα φαινόμενα εκφυλισμού που βλέπουμε δυσφημούν το συνδικαλιστικό κίνημα και διώχνουν τους εργαζόμενους αντί να τους συσπειρώνουν.

Ο δρόμος για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας ως εργαζόμενοι και συνταξιούχοι απαιτεί να ξεκόψουμε από αυτού του τύπου το συνδικαλισμό και να διαλέξουμε το δρόμο της διεκδίκησης όσων μας ανήκουν και μας αναλογούν χωρίς πάτρωνες, μοιρολατρία και ανάθεση.

Με ένα ταξικό αγωνιστικό συνδικαλιστικό κίνημα που θα λειτουργεί με εργατική δημοκρατία, ουσιαστικό ρόλο στις διαδικασίες βάσης και τις συνελεύσεις, χωρίς μεσάζοντες τους ειδικούς και επαΐοντες του εργοδοτικού-κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Μόνο έτσι μπορούμε, όχι μόνο να αποτρέψουμε την αφαίρεση των όποιων κατακτήσεων έχουν απομείνει, αλλά να πάρουμε πίσω τα κλεμμένα και να ανοίξουμε το δρόμο για νέες κατακτήσεις σε μισθούς, συντάξεις, ασφάλιση, υγεία. Ένα κόσμο καλύτερο που θα χωρά και θα φροντίζει όλες και όλους.

Ιούνιος 2026

 

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

ΤΥΠΕΤ : ΕΚΘΕΣΗ ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2025

 

Επισυνάπτεται η έκθεση της εξελεγκτικής επιτροπής για το ΤΥΠΕΤ για το έτος 2025.

Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής:

- η αποτίμηση των μετοχών με τιμές κτήσης, με συνέπεια τη διαφορά κατά 32 εκ περίπου.

- η αύξηση των βραχυπρόθεσμων χρεών του Ταμείου σε σχέση με το 2024

- τα αποτελέσματα είναι ζημιογόνα για το 2025 περισσότερο από ότι το 2024 

- ο προϋπολογισμός για το 2026 είναι επίσης με μικρή ζημία 

- η μείωση του προσωπικού του ΤΥΠΕΤ κατά 20% λόγω των εθελουσιών την πενταετία  2020-2025, χάρη στις χορηγίες της ΕΤΕ που πληρώνει για να φεύγει προσωπικό

- η απώλεια για το ΤΥΠΕΤ λόγω περικοπής ΛΕΠΕΤΕ κατά 5,3 εκ περίπου  ετησίως

-  υπάρχει μεγάλη μείωση μελών από το 2024 στο 2025, κατά περίπου 1500 μέλη, λόγω των εθελουσιών της Τράπεζας και της μείωσης προσωπικού 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΤΥΠΕΤ 2025



Τρίτη 16 Ιουνίου 2026

Ανακοίνωση για το ΤΥΠΕΤ - κάλεσμα στη ΓΣ 17/6

   

 

Το ΤΥΠΕΤ μας ανήκει! Η υγεία μας δεν παζαρεύεται!

 

 

Συνάδελφοι, συναδέλφισες,

Μετά από 2 χρόνια συμμετοχής μας στο ΔΣ του ΤΥΠΕΤ, θα θέλαμε να είμαστε σε θέση να  μιλάμε για βελτίωση των παροχών του ταμείου υγείας μας.

Αντί γι' αυτό βιώνουμε  το χαράτσι του 1 ευρώ ανά συνταγή, την καθυστέρηση της καταβολής αποζημιώσεων, τον μεγάλο χρόνο αναμονής στα ραντεβού στην Αθήνα, την αύξηση στο κόστος των οδοντιατρικών εργασιών.

Γενικά, αυτή που κυριαρχεί, κυρίως στη ΔΗΣΥΕ που έχει απόλυτη πλειοψηφία, αλλά και στις περισσότερες παρατάξεις του ΔΣ, είναι  η λογική της «οικονομίας» στις παροχές για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ταμείου, και όχι της έγκαιρης αντιμετώπισης του προβλήματος υγείας των ασφαλισμένων.

Έχουμε κάνει αρκετές προτάσεις κατά τη διάρκεια του χρόνου που πέρασε στις συνεδριάσεις του ΔΣ. Για παράδειγμα, να αυξηθεί ο αριθμός των γιατρών στα εξωτερικά ιατρεία, ώστε να υπάρχει άμεση εξυπηρέτηση, η διάρκεια του ραντεβού στο γιατρό να αυξηθεί σε 20 λεπτά από 15, να προσληφθούν ακτινολόγοι, ώστε να αξιοποιούνται  τα μηχανήματα που υπάρχουν στο ΤΥΠΕΤ και να μην χρειάζεται η καταβολή του κόστους στα ιδιωτικά εργαστήρια, να αυξηθεί η αποζημίωση της επίσκεψης  σε γιατρό που εδώ και δεκαετίες είναι 15 ευρώ, και η αποζημίωση για λογοθεραπεία/ εργοθεραπεία, να γίνεται η παρακολούθηση των σπίλων στο ΤΥΠΕΤ, όπως γίνονταν παλαιότερα.

Προτείνουμε τα χρήματα της εξωσωματικής που αυξήθηκαν από την πρόσφατη κλαδική σύμβαση να τα δίνει η τράπεζα απευθείας στο ΤΥΠΕΤ  και αυτό στους ασφαλισμένους, όπως γίνεται με το κατασκηνωτικό επίδομα. Επιμένουμε στη λειτουργία θεσμικών επιτροπών, όπου συζητούνται πιο διεξοδικά τα επιμέρους θέματα, με συμμετοχή περισσότερων ατόμων. Μόνο η επιτροπή της Πρόνοιας λειτουργεί και συνεδριάζει.

Δεν συμφωνήσαμε με την αύξηση του κομίστρου για την κατασκήνωση για τα εγγόνια των συναδέλφων, ούτε με την αύξηση πέρυσι του ποσού για τις οικογενειακές διακοπές.

Δεν συμφωνήσαμε με τη νέα εθελούσια του Ταμείου, μετά την οποία μετράμε 27 λιγότερους εργαζόμενους, διοικητικούς αλλά και γιατρούς. Αυτό θα σημάνει νέα χειροτέρευση των παροχών για στους ασφαλισμένους.

Ακούμε από ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ ότι τα φάρμακα υψηλού κόστους , που απαιτούν κάποιες ασθένειες, και οι πολλές εξετάσεις κινδυνεύουν να τινάξουν στον αέρα το ταμείο και το σύστημα υγείας. Επίσης ότι φταίει η υπερσυνταγογράφηση των διαγνωστικών εξετάσεων.

Όμως η έγκαιρη  διάγνωση των καρκίνων και των καρδιοπαθειών και η αντιμετώπισή τους απαιτούν πολλές και συχνές εξετάσεις και ακριβά φάρμακα. Το ίδιο ισχύει για την  παρακολούθηση και αντιμετώπιση χρόνιων ασθενειών και αυτοάνοσων.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες υπερτιμολογούν το κόστος της έρευνας και τα νέα φάρμακα είναι όλο και πιο ακριβά, τόσο που τελικά δεν μπορούν να αποζημιωθούν από ταμεία υγείας, από ασφαλιστικές ή το δημόσιο. Γι αυτό, είναι σημαντικό το αίτημα να υπάρξει δημόσια φαρμακοβιομηχανία, για να μην παράγεται κέρδος από τα φάρμακα.

Η συνεχής αύξηση στις τιμές των φαρμάκων οδηγεί σε επιβάρυνση των ασθενών και ασφαλισμένων, σίγουρα δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για να αφαιρούνται παροχές από τους ασφαλισμένους, εκτός αν κρίνεται ότι οι ζωές τους ή η διατήρηση του βιοτικού επιπέδου τους όταν αρρωστήσουν δεν αξίζουν.

Από τη στιγμή που η κυβέρνηση της Ν.Δ καθιέρωσε το προλαμβάνω, ζήσαμε και την πρωτοτυπία να μην γίνονται οι συγκεκριμένες εξετάσεις στο ταμείο, αλλά στα διαγνωστικά.

Αν πρέπει να κάνει κάποιος πχ εξετάσεις του θυροειδή, πρέπει να πάει μια φορά στο ΤΥΠΕΤ, και μετά στο Affidea για να εξεταστεί για σάκχαρο και τους υπόλοιπους δείκτες. Κάποιοι αργόσχολοι μάλλον το σκαρφίστηκαν, που δεν υπολογίζουν την ταλαιπωρία ούτε το χρόνο του ασφαλισμένου. Έτσι δίνουμε δουλειά και στα ιδιωτικά διαγνωστικά. Πώς γίνεται να μην γίνονται οι εξετάσεις αυτές στο ΤΥΠΕΤ, όταν γίνονται πχ και σε Κέντρα Υγείας;

Το κόστος δεν είναι διατεθειμένη να το πληρώσει η τράπεζα, αφού αρνείται να αυξήσει την καταβολή της στο ΤΥΠΕΤ σε 5 εκατομμύρια ετησίως όπως προτείναμε και στην πρόσφατη επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας.

Η Διοίκηση της ΕΤΕ ευθύνεται για τα ελλείμματα, αφού έκοψε το ΛΕΠΕΤΕ, βασική πηγή εσόδων για το ταμείο υγείας, απασχολεί ενοικιαζόμενους, δίνει απλά χρήματα για εθελούσιες για εργαζόμενους στο ΤΥΠΕΤ, για μηχανήματα που μένουν χωρίς χειριστές, ακόμα και την αποζημίωση για την εξωσωματική τη συμψηφίζει με την καταβολή του Ταμείου.

Μας βοήθησε να μπούμε στο σύστημα του «clawback», αλλά χρήματα δεν είδαμε μέχρι τώρα.

Το Ταμείο Υγείας δεν μπορεί να λειτουργεί συνεχώς με εξωτερικές αναθέσεις, πχ για τη φύλαξη, τον καθαρισμό, τις υπηρεσίες σίτισης στο Υγείας Μέλαθρον,  Από τα λίγα στοιχεία που μας δίνουν φαίνεται ότι δεν κοστίζει λιγότερο και δεν είναι σωστό από εργατική σκοπιά να έχουμε ελαστικά εργαζόμενους, απλά έχει βολέψει η ανάθεση εργασιών σε εταιρείες.

Στις συνεδριάσεις του ΔΣ μας κατηγορούν ότι είμαστε άπειροι στο χώρο, αλλά οι έμπειροι δεν βλέπουμε να έχουν καταφέρει πολλά. Η διάθεση για ρήξη, ο αγώνας κατά του «ρεαλισμού» που λέει ότι η επιβίωση του ταμείου επιβάλλει την μείωση των παροχών, ο στόχος να πετύχουμε αυτό που σήμερα φαίνεται αδύνατο, είναι το ζητούμενο.

Οι όροι της εμπιστευτικότητας δεν μπορεί να γίνουν πρόσχημα για ελλιπή ενημέρωση και διακριτική μεταχείριση εις βάρος μας. Ούτε η επίκληση της δήθεν αδιαφορίας των συναδέλφων δικαιολογία για την δημοσίευση των ελάχιστα δυνατόν αριθμών.

Πώς γίνεται να μην παίρνεται απόφαση από το ΔΣ για την επιχειρησιακή σύμβαση ΤΥΠΕΤ και εργαζομένων; Και να μην μοιράζεται καν στα μέλη του ΔΣ η ΣΣΕ; Είναι η δημοκρατία και η διαφάνεια της ΔΗΣΥΕ.

Επειδή όλοι έχουμε λόγο για το ταμείο, επιβάλλεται να  δείχνουμε το ενδιαφέρον μας με την παρουσία μας στη γενική συνέλευση του ΤΥΠΕΤ στις 17 Ιούνη.

Σίγουρα η Τετάρτη, μέρα εργάσιμη 4 το απόγευμα ,μετά τη δουλειά είναι μια μέρα δύσκολη για όλους , και το έχουμε επισημάνει στην πλειοψηφία της ΔΗΣΥΕ. Αποκλείονται και οι συνάδελφοι από την επαρχία έτσι.  Αρνούνται να την κάνουν πχ Σάββατο πρωί.. Την πήγαν μέσα στο καλοκαίρι όταν ξεκίνησαν οι άδειες και έκλεισαν τα σχολεία. Την κάνουν για να βγάλουν την υποχρέωση και να ευλογήσουν τα γένια τους.

Αλλά η παρουσία μας και η καταψήφιση του απολογισμού της πλειοψηφίας είναι απαραίτητη.

Για να δείξουμε ότι δεν αρκούμαστε στα λίγα που μας δίνουν, στην εφαρμογή των νόμων που απαιτούν από τον ασφαλισμένο να βάζει το χέρι στην τσέπη για να αντιμετωπίσει προβλήματα υγείας, σε βάρος άλλων προτεραιοτήτων και του βιοτικού του επιπέδου.

Για να δείξουμε ότι πραγματικά θέλουμε να διαχειριζόμαστε το ταμείο και να θέτουμε προτεραιότητα την πλήρη κάλυψη των αναγκών μας για την υγεία.

Χρειάζεται να παλέψουμε όλοι μαζί με τον ΣΥΕΤΕ και τους συνταξιούχους για διεκδίκηση της αύξησης της εισφοράς της τράπεζας στο ταμείο, νέες προσλήψεις, αύξηση στους μισθούς μας, που θα οδηγήσουν στην αύξηση των εσόδων στο ταμείο, εγγραφή όλων των εργαζομένων στην Εθνική Τράπεζα στο ΤΥΠΕΤ.

 

 

Όλοι όλες στη Γενική  Συνέλευση του ΤΥΠΕΤ 17/6/2026 στις 4 μ.μ. στο κεντρικό

 

 

e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα: protasiprooptikis.blogspot.com

Τηλ: 6980925499, 6947724051 , 19732, 34709 (διεπ.)

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026

Ανακοίνωση: Πλουτίζουν στις πλάτες μας μεγαλοστελέχη και μέτοχοι της ΕΤΕ

    

 

Εξοργιστική είναι η ταξική πολιτική της Διοίκησης της Εθνικής, υπέρ των υψηλόβαθμων στελεχών και των μετόχων, και εις βάρος των εργαζομένων και της πελατείας.

Αφού μοίρασαν 1 δις στους μετόχους στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση τον Απρίλη, ανακοινώθηκε πριν λίγες μέρες ότι θα μοιραστεί ξανά ως μπόνους νέο πακέτο 741.000 μετοχών σε 162 άτομα. Δηλαδή, 162 μεγαλοστελέχη θα μοιραστούν 11 εκατομμύρια ευρώ!

Τη στιγμή που η πλειοψηφία του προσωπικού έχει μείνει με καθηλωμένους μισθούς, και με χιλιάδες απλήρωτες υπερωρίες. Η περίφημη κλαδική παροχή που συμφώνησαν ΟΤΟΕ και τραπεζίτες ήταν το 1/3 του μισθού μας ή και λιγότερο για τους περισσότερους. Πραγματικός εμπαιγμός. Μέχρι που υπολόγισαν και τις απεργίες του 2025 για να κόψουν 5-6 ευρώ μεικτά!

Το χειρότερο είναι ότι έκοψαν λίγα ευρώ και στις λίγες συναδέλφισσες που έκαναν χρήση της γονικής άδειας ΔΥΠΑ για τα μικρά παιδιά, παρότι ο νόμος 4808/21 λέει ρητά ότι η συγκεκριμένη άδεια της ΔΥΠΑ λογίζεται ως πραγματικός χρόνος υπηρεσίας για τον υπολογισμό των αποδοχών. Τόσο ‘’ευαίσθητοι’’ με τη γονεϊκότητα..

Αυτά τα κέρδη και τα μπόνους που μοιράζονται μεταξύ τους βγαίνουν από το ξεζούμισμά μας.  Συνάδελφοι εργάζονται μέχρι και σαββατοκύριακα, η Τράπεζα δουλεύει 24/7, λαμβάνουμε e-mails σε αργίες και Κυριακές.

 Στο δίκτυο παραιτούνται συνεχώς νέοι συνάδελφοι που προσλήφθηκαν την τελευταία 2ετία. Περιφερειακοί διευθυντές πιέζουν αφόρητα και τρομοκρατούν τους συναδέλφους για τη στοχοθεσία. Η ζωή μας έχει γίνει «κόλαση» λόγω της δουλειάς.

Εκατοντάδες συνάδελφοι εργάζονται εδώ και πολλά χρόνια στις ίδιες θέσεις εκτός συλλογικών συμβάσεων με μισθούς πείνας 800-900 ευρώ, μέσω των δουλεμπορικών εταιρειών Action Line, ICAP, Mellon κλπ. Προσλαμβάνονται συνεχώς νέοι εργαζόμενοι μέσω αυτών των εταιρειών για πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Είναι ένας άλλος κόσμος τα μεγαλοστελέχη, όπως και οι υψηλόβαθμοι πρώην ειδικοί συνεργάτες, εκλεκτοί/κολλητοί μεγαλοστελεχών, που με το κόλπο του νέου κανονισμού βολεύτηκαν με προνόμια και βαθμούς σε μια μέρα. Όταν εμάς μας έκλεψαν 10 χρόνια, μέχρι και αναδρομικά σε κάποιους, ή έχουμε μείνει Τμηματάρχες Β πάνω από 10 χρόνια. Ενώ έχουμε κυριολεκτικά λιώσει στη δουλειά.

Δεν πάει άλλο με αυτήν την κατάσταση. Χωρίς ντροπή η Διοίκηση έδωσε εντολή να ρίξουν τη βαθμολογία της αξιολόγησης κάτω από 3 σε εκατοντάδες συναδέλφους στις διευθύνσεις, για να γλιτώσουν ακόμη κι αυτά τα ψίχουλα του μπόνους (μισό μισθό ή το ¼ του μισθού).

Τα γράψαμε για την αξιολόγηση στην τελευταία μας ανακοίνωση. Πολλοί συνάδελφοι μας τα επιβεβαίωσαν. Για το μπόνους, το έχουμε πει: το δίνουν όπως κι όποτε θέλουν, σε όποιον θέλουν, με όποιο κριτήριο θέλουν. Εμείς δουλεύουμε και παράγουμε τα κέρδη τους, για να παίρνουν αυτοί ΤΕΡΑΣΤΙΑ μπόνους και να μας ρίχνουν κανένα ψίχουλο. Βέβαια, η ΔΗΣΥΕ λέει καλό και το μπόνους, να το παίρνουμε μαύρα και αφορολόγητα!

Οι καπιτα-ληστές ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ. Κλέβουν τον κόπο και το μόχθο μας, κλέβουν το χρόνο μας και τα δεδουλευμένα υπερωριών. Βγάζουν κέρδος με όποιον τρόπο μπορούν!.

Αποδεικνύεται ότι γι αυτό οι εργοδότες δεν θέλουν σταθερές αμοιβές, συμφωνημένες σε συλλογικές συμβάσεις. Χρειάζεται να παλέψουμε άμεσα για αυξήσεις στους μισθούς μας.

Χρειάζεται σκληρός αγώνας για την ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ στο ΔΙΚΤΥΟ. Για μαζικές προσλήψεις σε κάθε κατάστημα, για να σταματήσουν όλες αυτές οι εντολές που ζορίζουν την καθημερινότητά μας και μας προσθέτουν αφόρητη πίεση: άπειρα ραντεβού, στοχοθεσία, πελατοκεντρικό, απαγορευμένες συναλλαγές, μέιλ και excel  χωρίς λόγο. Το φιάσκο της κεντροποίησης που τελικά δεν δουλεύει και το φορτώνονται όλο και λιγότεροι. Το φιάσκο του νέου συστήματος Cosmos που το φορτώνονται οι εργαζόμενοι αλλά και οι πελάτες με χίλια λάθη και προβλήματα. Το ξαναλέμε: θα λογοδοτήσει κανείς από τα μεγαλοστελέχη;

Στο τελευταίο ΔΣ του ΣΥΕΤΕ στις 22/5 προτείναμε αγωνιστικές κινητοποιήσεις επιτέλους. Να οργανώσουμε μια απεργία. Η ΔΗΣΥΕ ούτε ασχολήθηκε, σιγόνταρε τη ΔΑΚΕ υπέρ του νέου επαγγελματικού ταμείου υπερασπίζοντας τη Διοίκηση! Με τεράστια αλαζονεία, παρότι μόλις για 10 ψήφους πήραν απόλυτη πλειοψηφία (50,3%), τα χειρίζονται όλα μόνοι τους, επιτροπές, γραμματείες, συναντήσεις και το μόνο που τους νοιάζει είναι πώς θα αποκλείσουν την Πρόταση Προοπτικής από συνδικαλιστικές διευκολύνσεις . Ενημερωνόμαστε από τις ανακοινώσεις του ΣΥΕΤΕ, κι ας είμαστε 3η παράταξη. Πολύ «θεσμική» η ΔΗΣΥΕ…

 Βέβαια, δεν έχουν και πραγματική κριτική από τις άλλες παρατάξεις. ΔΑΚΕ και ΜΠΡΟΣΤΑ παρότι δήθεν διαφωνούν, μια χαρά ψήφισαν υπέρ των οικονομικών του Συλλόγου, δίνοντας λευκή επιταγή στη ΔΗΣΥΕ. Ενιαία και ΔΑΣ έχουν αποσπασμένους στο Σύλλογο χωρίς να έχουν εκλεγεί. Και έτσι η ΔΗΣΥΕ είναι στο απυρόβλητο. Αντιδημοκρατική, πρωτοφανής και επικίνδυνη η πρακτική να τοποθετούν στο Σύλλογο αυτούς που θέλει η ΔΗΣΥΕ και όχι αυτούς που ψηφίζουν οι συνάδελφοι..

Δεν μας αντιστοιχεί αυτή η κατάσταση. Δεν θα γίνουμε σύγχρονοι σκλάβοι. Να  μην τους χαρίζουμε τίποτα, να νικήσουμε το φόβο και την τρομοκρατία που θέλουν να επιβάλουν. Να μη δουλεύει κανείς πέρα από το ωράριό του. Να ορθώσουμε το ανάστημά μας, συνάδελφοι και συναδέλφισσες!

Να στήσουμε ξανά ΕΑΚ, αφού η ΔΗΣΥΕ δεν τηρεί ούτε το καταστατικό του συλλόγου. Να δώσουμε ξανά νόημα στο συνδικαλισμό, για να σταματήσουν τα φαινόμενα εκφυλισμού που επιβάλουν ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ. Με την ενεργό δράση και συμμετοχή μας.

Απαιτούμε:

-                Επαναφορά του επιδόματος ισολογισμού – μισού μισθού σε όλους. Αυξήσεις 10% σε όλους με νέα επιχειρησιακή σύμβαση. Επίδομα δικτύου 500 ευρώ σε όλους. Υπογραφή νέου κανονισμού οδοιπορικών με αποζημίωση από το πρώτο χιλιόμετρο.

-                Εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων: Καταβολή του επιδόματος πτυχίου 25% σε όλους τους συναδέλφους πτυχιούχους πρώην ΤΕΙ λόγω εξίσωσης. Καταβολή του επιδόματος για εξωσωματική γονιμοποίηση βάσει κλαδικής σύμβασης.

-                Ειδικά για το δίκτυο πρόσληψη τουλάχιστον 1 συναδέλφου σε κάθε κατάστημα πανελλαδικά ανάλογα με τις ανάγκες.  Δραστική μείωση τις στοχοθεσίας. Άνοιγμα νέων καταστημάτων σε Αττική και επαρχία. Αναθεώρηση του πελατοκεντρικού μοντέλου με αύξηση των θέσεων σε όλα τα καταστήματα.

-                Μείωση του χρόνου εργασίας. 6ωρο 5ήμερο από τώρα.

-                Μαζικές προσλήψεις προσωπικού σε δίκτυο και διευθύνσεις. Κανείς συνάδελφος εκτός συλλογικών συμβάσεων. Να σταματήσει το αίσχος της ενοικιαζόμενης εργασίας.

-                Να επιστραφούν πίσω οι βαθμοί στους συναδέλφους και να πληρωθούν τα αναδρομικά που γλίτωσε η τράπεζα από τις προαγωγές κατ ‘εκλογήν 2024-2025 λόγω ένταξης 1.1.2026

-                Πληρωμή όλων των υπερωριών και της υπερεργασίας. Να σταματήσει η τράπεζα να παρανομεί με τις απλήρωτες υπερωρίες.

-                Αναθεώρηση του κανονισμού αξιολόγησης και του κανονισμού εργασίας, για να αρθούν οι αδικίες υπέρ των συναδέλφων.

-                Μείωση επιτοκίου στα δάνεια και εκπτώσεις στα προϊόντα της Τράπεζας.

 

 

 

 

ΙΟΥΝΙΟΣ 2026

 

e-mail:protasiprooptikis@gmail.com, Ιστοσελίδα: protasiprooptikis.blogspot.com

Τηλ: 6980925499, 6947724051 , 19732, 34709 (διεπ.)

 

Τρίτη 9 Ιουνίου 2026

Συνεδρίαση ΔΣ ΣΥΕΤΕ, 17-18/6

 

Την Τετάρτη και την Πέμπτη 17-18/6 και ώρα 10.00 θα γίνει ολομέλεια του ΔΣ του ΣΥΕΤΕ με θέματα:

 

1. Γενική Συνέλευση ΤΥΠΕΤ

2. Τρέχουσες συνδικαλιστικές εξελίξεις

3. Νέα μέλη

4. Έγκριση για κατάρτιση και υπογραφή Ε.Σ.Σ.Ε. για την πολιτική της Τράπεζας κατά της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία και τη διαχείριση εσωτερικών καταγγελιών, σε εφαρμογή του άρθρου 18 παρ. 2 του Κανονισμού Εργασίας.

 

 

 

Πέμπτη 28 Μαΐου 2026

Η αξιολόγηση είναι η επιτομή της αδικίας και του εκφοβισμού

 Το ζήσαμε ξανά το έργο τον περασμένο μήνα, με τον κανονισμό αξιολόγησης. Που «έπρεπε να αλλάξει επειδή ο παλιός ήταν παρωχημένος», όπως μας έλεγαν ΕΤΕ και ΣΥΕΤΕ.

Ο νέος κανονισμός ήρθε για να έχει ένα ακόμη όπλο η Διοίκηση της ΕΤΕ να μας τρομοκρατεί και να μας εκμεταλλεύεται όσο δεν πάει. Και να μας απορρίπτει ως «αναλώσιμο υλικό» μετά.

Όπως έκανε σε δεκάδες συναδέλφους που τους πέταξαν μετά από πολλά χρόνια στη διεύθυνση Data Remediation (900), εκεί όπου δε σεβάστηκαν ούτε προβλήματα υγείας ούτε συναδέλφους Αμεα, και ειδικά τους τελευταίους τους ισοπέδωσαν φέτος στην αξιολόγηση.

Έφτασαν στο σημείο να βάλουν βαθμολογία 1.05 σε συναδέλφισσα που εργάζεται κανονικά στο πρόγραμμα KOFAX! Και άλλοι συνάδελφοι είχαν αρκετά μειωμένη βαθμολογία  σε σχέση με πέρυσι και κάτω από 2, ακόμα και σε κάποιους που έχουν αυξήσει την παραγωγή, όπως λένε και τα δικά τους στοιχεία.

Συνάδελφοι που κλήθηκαν δυο και τρεις φορές από υποδιευθυντή υποψήφιο της ΔΑΚΕ για να συμμετάσχουν στην εθελούσια, αλλά δεν υπέκυψαν, είχαν πτώση στην αξιολόγηση.

Και η επίσημη αιτιολογία; Ότι «οι στόχοι δεν επιτεύχθηκαν». Κι ότι δέχθηκαν «πιέσεις» άνωθεν. Μετά από συνδικαλιστική παρέμβαση, δεσμεύτηκαν ότι στη διαδικασία αναθεώρησης θα βελτιωθούν τα παραπάνω δελτία. Θα το παρακολουθήσουμε.

Παραδέχονται πάντως ότι η αξιολόγηση αφορά τη στοχοθεσία. Την αυξάνουν και μετά τιμωρούν παραδειγματικά τους συναδέλφους. Θυμόμαστε τα παραμύθια περί δεξιοτήτων που έλεγαν ΔΗΣΥΕ - ΔΑΚΕ όταν συμφώνησαν την αλλαγή του κανονισμού αξιολόγησης. Όπως και ότι με τον ένα κριτή θα ήταν δήθεν καλύτερα.

Και βέβαια, εκατοντάδες συνάδελφοι είχαν μείωση της βαθμολογίας από πέρυσι, απλά για να μη λάβουν το bonus που έχει θεσπίσει η Διοίκηση μονομερώς στις διευθύνσεις.

Εμείς δεν υποστηρίζουμε τη λογική των bonus, αλλά ένα είναι σίγουρο: δεν γίνεται να καθορίζει αυτό την αξιολόγηση της πλειοψηφίας των συναδέλφων.

Οι συνάδελφοι νιώθουν εξαντλημένοι από τα συνεχή projects που καλούνται να βγάλουν πέρα όλο και λιγότεροι συνάδελφοι, κι από την άλλοι λαμβάνουν χαμηλή αξιολόγηση απόδοσης. Οι προθεσμίες είναι τόσο ασφυκτικές, που για να βγουν σε πέρας αυτά τα έργα πρέπει να δουλέψεις κυριολεκτικά όλη μέρα - ακόμη και τα ΣΚ! Μετά τους ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ δήθεν η γονεϊκότητα και η ψυχολογία μας...

Δεν φτάνει που νεοφερμένοι ειδικοί συνεργάτες ήρθαν με αδιαφανή τρόπο, μέσω μεγαλοστελεχών, σε νέες διευθύνσεις που συχνά δημιουργούνται για να λάβουν κάποιοι υψηλόβαθμες θέσεις ευθύνης.  Λαμβάνουν και υψηλή αξιολόγηση, δηλ πάνω από 4-4,5 , ενώ πολλοί συνάδελφοι τρομοκρατούνται και αδικούνται κατάφωρα.

Τελικά ο νέος κανονισμός αξιολόγησης έχει ως κριτήρια:

  • Τη στοχοθεσία,
  • Την τιμωρία και τρομοκρατία
  • Τη μη λήψη bonus
  • Την επιλεκτική συμπάθεια ή αντιπάθεια

Το μόνο που δεν συνδέεται είναι η πραγματική απόδοση. Αυτό επεδίωκε η Διοίκηση της ΕΤΕ.

Το θέσαμε το ζήτημα στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΣΥΕΤΕ στις 22/5 και η απάντηση από το μονοπαραταξιακό προεδρείο της ΔΗΣΥΕ ήταν ότι ακόμη δεν είχαν στοιχεία και θα τηρηθούν όλες οι διαδικασίες. Μας είπαν πάνω κάτω ότι όλα βαίνουν καλώς με την αξιολόγηση!

Ακόμα και στη διαδικασία της αναθεώρησης, που τόσο διαφήμισαν, μας είπαν ότι στατιστικά ανεβαίνουν μόνο 1 στα 3 δελτία. Γι αυτό και πολλοί συνάδελφοι δεν μπαίνουν σ αυτή τη διαδικασία, αν και τους παροτρύνουμε για λόγους αξιοπρέπειας και γιατί κάθε μάχη πρέπει να δίνεται.

Από την άλλη πλευρά, η αξιολόγηση για τα μεγαλοστελέχη είναι πάντα άριστη- βρέξει χιονίσει. Ακόμα κι όταν προκύπτουν τα χίλια προβλήματα και λάθη πχ με το νέο σύστημα Cosmos, αυτοί δίνουν βραβεία και αριστεία στους εαυτούς τους!

Τα bonus τα λαμβάνουν σωρηδόν, κι ας επιβαρύνονται οι συνάδελφοι στο δίκτυο αλλά και τις διευθύνσεις από τα δεκάδες παράπονα της πελατείας και τα σοβαρά λάθη που έχουν προκύψει.

Κανείς δεν θα λογοδοτήσει για όλες αυτές τις αστοχίες που καλούνται να πληρώσουν συνεχώς οι συνάδελφοι; Κανένα μεγαλοστέλεχος δεν θα λάβει μια κακή αξιολόγηση;

Στο δίκτυο πχ, αφού εγκαθιστούν προβληματικά νέα συστήματα, τα οποία καλούμαστε να διαχειριστούμε (παρεμπιπτόντως, φοβερή πατέντα το Cosmos να μην μετράει αριθμό πραγματικών ταμειακών παραστατικών με αποτέλεσμα τα περίπου 40/ημέρα να εμφανίζονται ως 2-8), μας στέλνουν και mail υπενθύμισης για την παρακολούθηση σεμιναρίων. Με βάση τις συμβάσεις, η παρακολούθησή τους γίνεται εντός ωραρίου.

Άραγε πόσοι συνάδελφοι θα προλάβουν να τα κάνουν παράλληλα με τη δουλειά; Σε καταστήματα που στενάζουν; Με το ένα ραντεβού πάνω στο άλλο; Υποτίθεται η Διοίκηση θέλει να γινόμαστε καλύτεροι και γι ΄αυτό μας αξιολογεί. Σίγουρα πάντως μας εξασκεί στο να είμαστε τάχιστα προσαρμοστικοί, αποδοτικοί και ανθεκτικοί...Τις λες και άριστες δεξιότητες.

Δεν είχαν κανένα κόστος τα μεγαλοστελέχη ούτε για το φιάσκο με την Εθνική Ασφαλιστική, ούτε για το σκάνδαλο με τα ακίνητα της ΕΤΕ. Που χάρισαν κυριολεκτικά στην Prodea μέσω της Πανγαία, τους τα νοίκιαζε μετά σε υψηλές τιμές, και πέρυσι έδωσαν 500 εκ ευρώ για να ξαναπάρουν πίσω κάποια. Εκτός από το ακίνητο στη Σταδίου που πρόλαβε η Alpha Bank ..

Για να μην αναφερθούμε στην κατακραυγή της κοινωνίας για τους λογαριασμούς προνομίων που άλλαξαν υποχρεωτικά. Όλο επιτυχίες τα μεγαλοστελέχη, άριστη αξιολόγηση και μεγάλα bonus!

Τη ζούμε στο πετσί μας την αδικία και την αναξιοκρατία. Οι εκλεκτοί της Διοίκησης απολαμβάνουν υψηλά προνόμια και βαθμούς κατ΄ εξαίρεση, ενώ η πλειοψηφία των συναδέλφων που εργάζεται στη γαλέρα όλα αυτά τα χρόνια - ακόμα και απλήρωτες ώρες εργασίας- λαμβάνει κακή αξιολόγηση και δυσμενή μεταχείριση.

Κι αυτή την κατάσταση νομιμοποίησαν οι συνδικαλιστές ΠΑΣΚΕ -ΔΑΚΕ με την υπερψήφιση του νέου Κανονισμού Εργασίας. Ντροπή στην ΕΤΕ να υπόσχεται στους νέους συναδέλφους ταχύτερη εξέλιξη όταν με τον νέο Κανονισμό ευνοούνται οι αρεστοί.

Απορρίπτουμε αυτό το σύστημα της αξιολόγησης , που μας θυμίζει την αριστεία της κυβέρνησης ΝΔ τύπου Μ. Λαζαρίδη. Δεν είναι τυχαία όλη αυτή η εκστρατεία τρομοκρατίας και στους εκπαιδευτικούς που δίνουν μάχη ενάντια στην αξιολόγηση της ΝΔ, αλλά και σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους.

Συνεχίζουμε τον ανυπότακτο αγώνα της αξιοπρέπειας και της αλληλεγγύης. Καλούμε σε αυτό το δρόμο κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα.

Επικοινωνείτε μαζί μας για κάθε ζήτημα.   


ΥΓ. Ωραίο και το φιάσκο με το μισό κλαδικό μισθό. Που τελικά ήταν το 1/3 και λιγότερο.  Ιστορικό ορόσημο πραγματικά για τις τράπεζες με τόσα κέρδη, όπως μας είπε η ΔΑΚΕ-ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΡΑΜΜΗ. Καλά πήγε κι αυτό…