Αναδημοσιεύουμε ανακοίνωση της Αγωνιστικής Προοπτικής Συνταξιούχων ΕΤΕ για το σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει. Θα τοποθετηθούμε σύντομα και ως Πρόταση Προοπτικής.
Νομοθετική ρύθμιση για «συνεργασία» ΤΥΠΕΤ – ΕΟΠΥΥ
“Χέρι” του ΕΟΠΥΥ στον “αυτοδιαχειριζόμενο” χαρακτήρα του ΤΥΠΕΤ ;
Θα υπάρξουν δυσμενείς εξελίξεις για εμάς τους ασφαλισμένους;
Κατατέθηκε στη Βουλή από τη Ν.Δ και ψηφίστηκε στις 28/11 σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης». Ο νόμος μοιάζει ότι τακτοποιεί εκκρεμότητες και μπαλώνει γραφειοκρατικά κενά. Όμως, μέσα στις ρυθμίσεις του, υπάρχουν κρίσιμα σημεία που αφορούν το δημόσιο σύστημα υγείας και εμάς.
Τα άρθρα 21 και 22 αφορούν το ΤΥΠΕΤ. Το άρθρο 21 έχει τίτλο «Ρυθμίσεις για τη συνεργασία του ΕΟΠΥΥ με του ΤΥΠΕΤ» και το άρθρο 22 έχει τίτλο «Ένταξη ΕΔΟΕΑΠ και ΤΥΠΕΤ στα μέτρα οικονομικού χαρακτήρα συγκράτησης της φαρμακευτικής δαπάνης» και προβλέπει ότι: «από 1.1.2024 ο Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. και το Τ.Υ.Π.Ε.Τ. εντάσσονται στα μέτρα οικονομικού χαρακτήρα συγκράτησης της φαρμακευτικής δαπάνης συμπεριλαμβανομένης της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων … με αναλογική εφαρμογή των οριζομένων για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ… Ο υπολογισμός του ποσού έκπτωσης των φαρμακευτικών εταιρειών προς … το Τ.Υ.Π.Ε.Τ. ορίζεται σύμφωνα με τον τύπο υπολογισμού του άρθρου …. Από το συνολικό ποσό έκπτωσης, το ποσοστό που αντιστοιχεί στο …Τ.Υ.Π.Ε.Τ. προκύπτει αναλογικά με τον αριθμό των ασφαλισμένων τους, σε σχέση με τον αριθμό των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και των ανασφάλιστων που καλύπτονται από τον τελευταίο και το αναλογούν ποσό επιμερίζεται ανά φαρμακευτική εταιρεία ή κάτοχο άδειας κυκλοφορίας φαρμακευτικών σκευασμάτων, με αναλογική εφαρμογή των οριζομένων στο άρθρο … Η ετήσια φαρμακευτική δαπάνη του Τ.Υ.Π.Ε.Τ. δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει μετά από αναλογική κατανομή του εκάστοτε ετήσιου (κλειστού) προϋπολογισμού της φαρμακευτικής δαπάνης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σε σχέση αφενός με τον αριθμό των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και των ανασφάλιστων που καλύπτονται από αυτόν και αφετέρου … του Τ.Υ.Π.Ε.Τ. κατά περίπτωση…»
Τι σημαίνουν αυτά τα δύο άρθρα για το ΤΥΠΕΤ;
Σημαίνει ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες που προμηθεύουν το ΤΥΠΕΤ άμεσα (για εργαστήρια και κλινική) ή έμμεσα (συνταγογράφηση ασφαλισμένων) θα ενταχθούν στο σύστημα της αυτόματης επιστροφής (clawback) επί της φαρμακευτικής δαπάνης, όταν αυτή ξεπερνά ένα όριο δαπανών. Έτσι, θα υπάρχει ένα ποσό που θα εισρέει στο ΤΥΠΕΤ και εκτιμάται κατά προσέγγιση ότι είναι περίπου 8 εκ. €.
Αυτό σε πρώτο επίπεδο φαίνεται θετικό για το οικονομικό ισοζύγιο του ΤΥΠΕΤ, αφού με αυτόν τον τρόπο τα ελλείμματά του θα περιοριστούν. Μαζί με το νομοσχέδιο κατατέθηκε και μια τροπολογία που ορίζει ότι τα ποσά από το clawback συμψηφίζονται αυτοδίκαια με τα χρέη προς τις εταιρείες. Άρα, ό,τι αναλογεί στο ΤΥΠΕΤ, οι φαρμακευτικές δεν θα το καταβάλλουν μέσω του ΕΟΠΥΥ στο ΤΥΠΕΤ, αλλά θα το κρατήσουν λόγω των χρεών. Ενώ με τη συνεχή αύξηση τιμών των φαρμάκων που νομοθέτησε η κυβέρνηση, πάλι θα βρεθεί το ΤΥΠΕΤ να χρωστά στις φαρμακευτικές περισσότερα.
Θετικό είναι ότι λύνονται καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά προβλήματα πρόσβασης σε υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, όπως η πρόσβαση σε ακριβά φάρμακα που παρέχονται δωρεάν από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και η δυνατότητα χρήσης ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ (με το ισχύον τιμολόγιό του) σε περιοχές της επαρχίας που ως τώρα δεν είχε σύμβαση το ΤΥΠΕΤ, όπως στα φαρμακεία του, σε φάρμακα για εξωσωματικές, σε πρόσβαση σδ. ειδικά της περιφέρειας σε διαγνωστικά κέντρα.
Όμως, υπάρχουν πολλά «αλλά» για τις μακροπρόθεσμες αρνητικές συνέπειες και τα παράθυρα που ανοίγει η ρύθμιση, τα οποία δεν μπορούμε να προσπερνάμε, όπως κάνουν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες που δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη ρύθμιση.
Προφανώς, με τη ρύθμιση εξυπηρετείται η Τράπεζα, που κανονικά πρέπει να καλύπτει τα ελλείμματα του ΤΥΠΕΤ. Αυτή ευθύνεται, με τις παρεμβάσεις και τις πολιτικές της, για τη μείωση των εισφορών στο ΤΥΠΕΤ με την μείωση του προσωπικού, την κλοπή του ΛΕΠΕΤΕ, τις εθελούσιες στο ΤΥΠΕΤ, το masterplan, και την καθήλωση μισθών. Εξυπηρετούνται και οι φαρμακευτικές εταιρείες που θα διευθετήσουν τα χρέη τους από το ΤΥΠΕΤ, την ίδια ώρα που αυξάνουν τις τιμές των φαρμάκων. Εξυπηρετούνται και οι διοικούντες το ΤΥΠΕΤ για ένα πρόχειρο μπάλωμα των ευθυνών τους για την πορεία του ΤΥΠΕΤ και τη διαχείριση των οικονομικών του, όπως έχουμε περιγράψει στην αναλυτική μας ανακοίνωση για το ΤΥΠΕΤ εδώ.
Αλλά μια πιο σφαιρική ματιά, αναδεικνύει και άλλες πλευρές….
Τι φέρνουν αυτά τα άρθρα για εμάς ;
- Είναι γνωστά σε όλους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ΕΟΠΥΥ με τις περικοπές και την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που συνεχώς υποβαθμίζονται στο βωμό των κατευθυντήριων εντολών, μεθοδεύσεων και δεσμεύσεων των μνημονίων, που δεν είναι άλλες από τη μείωση του κόστους του προϋπολογισμού για την Υγεία. Η πολιτική του περιορισμού της φαρμακευτικής δαπάνης με την αύξηση συμμετοχής του ασθενούς στο κόστος των φαρμάκων που ξεκίνησε από τον ΕΟΠΥΥ, επεκτάθηκε στο ΤΥΠΕΤ. Πριν 2 χρόνια στο ποσοστό που επιβαρύνεται ο ασφαλισμένος προστέθηκε η διαφορά τιμής πρωτότυπου-γενόσημου, ενώ περιορίστηκε και η λίστα φαρμάκων με συμμετοχή του ΤΥΠΕΤ. Με την σχεδιαζόμενη ρύθμιση η συγκράτηση της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης που ισχύει στον ΕΟΠΥΥ ανοίγει παράθυρο να επιβληθεί η επέκταση της και στο ΤΥΠΕΤ-Υγείας Μέλαθρον, με την αναφορά για το όριο δαπανών που καθορίζει το Υπουργείο Υγείας και δόλωμα την επιστροφή μέρους της δαπάνης από τις φαρμακευτικές εταιρείες.
- Η λογική της εφαρμογής του clawback, παρά τις όποιες φαινομενικές επιστροφές ποσών από τις φαρμακοβιομηχανίες στον ΕΟΠΥΥ (και στη συνέχεια στο ΤΥΠΕΤ) συντελεί ταυτόχρονα στην επιβολή χρήσης γενόσημων φαρμάκων, την αύξηση στη συμμετοχή των ασφαλισμένων, τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των φαρμάκων (δείτε σχετική ανακοίνωση της ΟΣΤΟΕ), την έλλειψη που πολλές φορές παρατηρείται σε βασικά φάρμακα (που όμως εξάγονται κανονικά στο εξωτερικό), την διακοπή συνεργασιών με τον ΕΟΠΥΥ από το σύνολο των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων σε ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές (όπως π.χ. στην Κω), αλλά και εφαρμογή του νέου κόλπου για να μειώνεται το επιστρεπτέο ποσό, καθώς μέρος αυτού πηγαίνει στην “έρευνα” που δεν είναι τίποτε άλλο από πρόσχημα για την αύξηση του κόστους...
- Η πληροφορία για πρόσφατη δωρεά 4 εκ. € της ΕΤΕ στο Υπουργείο Υγείας και επιστροφή 8 εκ. € μέσω του clawback στο ΤΥΠΕΤ (που όμως τελικά θα συμψηφιστούν με οφειλές του σε δημόσια νοσοκομεία) και παράλληλα αναδρομική υπαγωγή στο σχήμα του ΕΟΠΥΥ από 1.1.2024!
- Το Υγείας Μέλαθρον που θεωρείται ως σημαντικό περιουσιακό στοιχείο “φιλέτο” από την ΕΤΕ και λόγω της θέσης του στο Κέντρο (και της μελλοντικής εύκολης πρόσβασης σε κοντινό σταθμό μετρό), έχει μπει στο στόχαστρο μεγάλων ιατρικών ομίλων που έχουν ήδη καταλάβει σημαντικό μέρος των ιδιωτικών θεραπευτηρίων.
- Η μη συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε της κατάθεσης του σχεδίου νόμου, κανενός συλλογικού φορέα από το ΤΥΠΕΤ, τον ΣΥΕΤΕ, τον ΣΣΕΤΕ και χωρίς να υπάρξει (;) κάποια έγκαιρη ενημέρωση.
- Η περαιτέρω αναμενόμενη μείωση των εσόδων του ΤΥΠΕΤ, λόγω της εφαρμογής νέας εθελούσιας εξόδου προσωπικού από την ΕΤΕ με στόχο μείωση κατά 400 εργαζόμενους.
Με την ΕΟΠΥΥηση του ΤΥΠΕΤ ανοίγει ο
δρόμος για :
- μεταβολή στις καταβαλλόμενες αποζημιώσεις, “συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης στα ισχύοντα μέτρα οικονομικού χαρακτήρα” έχει βαφτιστεί, με οροφή - πλαφόν αποζημίωσης-κάλυψης στην κατανάλωση φαρμάκων και αύξηση στη συμμετοχή του ασθενούς, αφού ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει όλο και μικρότερο μέρος των φαρμάκων,
- υποχρέωση χρήσης γενόσημων φαρμάκων,
- πλαφόν στις νοσοκομειακές θεραπείες, καθώς προβλέπεται στην αποζημίωση των φαρμακευτικών εταιρειών συμψηφισμός του χρέους με το clawback δηλ. με την υποχρεωτική επιστροφή από την εταιρεία προς τον πάροχο (νοσοκομείο) μέρους της κατανάλωσης. Με το συσσωρευμένο χρέος προς τις φαρμακευτικές, παρά τον όποιο συμψηφισμό, σε περίπτωση υπέρβασης του πλαφόν. Αυτό το κόστος σχετικά σύντομα θα ανοίξει ο δρόμος να μετακυλιστεί στον ασθενή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (π.χ. άμεσα με συμμετοχή στα νοσήλια, μεγαλύτερη αύξηση στο ποσοστό δαπάνης φαρμάκων και διαγνώσεων, αύξηση εισφορών ασφαλισμένων, έκτακτοι φόροι, κλπ).
- αλλαγή στο χαρακτήρα του ΤΥΠΕΤ από αυτοδιαχειριζόμενο (έστω με τη μορφή που λειτουργεί τώρα) σε υπόχρεο στην τράπεζα και στο Υπουργείο, με άμεσο κίνδυνο περαιτέρω υποβάθμιση της αυτοτέλειας.
Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να ανοίξει την κερκόπορτα για να υποβαθμιστεί περαιτέρω η παροχή υπηρεσιών υγείας του ΤΥΠΕΤ. Δεν διεκδικούμε κάποια προνομιακή μεταχείριση. Γνωρίζουμε ότι το επίπεδο του ΕΟΠΥΥ σε παροχές και ποιότητα υπολείπεται εκείνου του ΤΥΠΕΤ και θα έπρεπε σε ένα σύγχρονο κράτος να επιδιώκεται η αναβάθμισή του, αντί να μεθοδεύεται το αντίθετο, με «εξίσωση» προς τα κάτω στο όνομα της ισοτιμίας. Γιατί τι άλλο σημαίνει, παρά υποχρεωτική επιβολή περιορισμού της φαρμακευτικής δαπάνης του ΤΥΠΕΤ, η διατύπωση της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου: «Η ετήσια φαρμακευτική δαπάνη του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. και του Τ.Υ.Π.Ε.Τ., δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει μετά από αναλογική κατανομή του εκάστοτε ετήσιου (κλειστού) προϋπολογισμού της φαρμακευτικής δαπάνης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σε σχέση αφενός με τον αριθμό των ασφαλισμένων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και των ανασφάλιστων που καλύπτονται από αυτόν και αφετέρου του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. και του Τ.Υ.Π.Ε.Τ. κατά περίπτωση» ;
Με τους γενικότερους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης και την πολιτική της συνεχούς μείωσης των κοινωνικών αγαθών, σε αντίθεση με τις αυξήσεις στις πολεμικές δαπάνες, γίνεται εύκολα κατανοητό τι θα επακολουθήσει… Είναι ενδεικτική αναφορά της αιτιολογικής έκθεσης : «Η παρούσα ρύθμιση κρίνεται επιβεβλημένη για λόγους ίσης μεταχείρισης όμοιων φορέων, καθώς τόσο ο Ενιαίος Δημοσιογραφικός Οργανισμός Επικουρικής Ασφάλισης Περίθαλψης (Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π.) όσο και το Ταμείο Υγείας Προσωπικού Εθνικής Τραπέζης Ελλάδος (Τ.Υ.Π.Ε.Τ.) αποτελούν κύριους φορείς ασφάλισης υγείας, όπως και ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ). Επομένως, αναφορικά με τα εφαρμοζόμενα μέτρα οικονομικού χαρακτήρα για τη συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης, δέον είναι να εφαρμόζονται και σε αυτούς τα ισχύοντα για τον ΕΟΠΥΥ».
Οι συνταξιούχοι της ΕΤΕ, που αποτελούν την πλειοψηφία των ασφαλισμένων του ΤΥΠΕΤ, έχουν καταβάλει διαχρονικά εισφορές ως εν ενεργεία και αυξημένες τώρα ως συνταξιούχοι, έχουν κάθε δικαίωμα να ομιλούν, να συμμετέχουν, να εκλέγουν και να εκλέγονται στα όργανα διοίκησης και η αλλαγή του Κανονισμού του ΤΥΠΕΤ προς μια δημοκρατική κατεύθυνση πρέπει να ενταχθεί στις άμεσες διεκδικήσεις του ΣΣΕΤΕ.
Είναι μια σειρά από γεγονότα που “κουμπώνουν” και οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι τυχαίο το ότι τώρα “θυμήθηκε” το Υπουργείο Υγείας την μέχρι σήμερα μη υπαγωγή του ΤΥΠΕΤ στο σχήμα του ΕΟΠΥΥ για το claw back:
- Τα διαρκώς αυξανόμενα ελλείμματα του ΤΥΠΕΤ, όπως κατ’ επανάληψη έχουμε παρουσιάσει παραθέτοντας και αποσπάσματα από τις εκθέσεις της εξελεγκτικής επιτροπής.
- Η έλλειψη οποιασδήποτε υπεύθυνης ενημέρωσης τόσο από το ΔΣ του ΤΥΠΕΤ, ή από τον εκπρόσωπο του ΣΣΕΤΕ όλο το προηγούμενο διάστημα. Αντίθετα, έχουμε πληροφορηθεί πολλά από την υπεύθυνη στάση των πρόσφατα εκλεγμένων εκπροσώπων της Πρότασης Προοπτικής των ενεργεία συναδέλφων, που δεν υπέγραψαν τη δήλωση μετάνοιας-υποταγής (“ρήτρα εμπιστευτικότητας” την αποκαλούν οι συστημικές παρατάξεις) και ενημερώνουν για ό,τι μαθαίνουν στις συνεδριάσεις του ΔΣ του ΤΥΠΕΤ, παρά την παρεμπόδιση πρόσβασής τους σε στοιχεία, λόγω των αντιδημοκρατικών αποκλεισμών και μεθοδεύσεων ενός υποτιθέμενου αυτοδιαχειριζόμενου Ταμείου Υγείας και της μη συμμόρφωσης.
Διαβάζουμε, συνδικαλιστικά στελέχη, που έχουν ή είχαν θέσεις ευθύνης στο Δ.Σ. του ΤΥΠΕΤ, να δηλώνουν άγνοια για την κατάθεση της ρύθμισης, και ότι δεν έχει συζητηθεί αυτό το θέμα σε προηγούμενες συνεδριάσεις του Δ.Σ.. Όμως, τα ίδια συνδικαλιστικά στελέχη που είχαν βρεθεί σε αυτά τα πόστα από τις επίσημες και ανεπίσημες παρατάξεις της Ν.Δ. ή του ΠΑΣΟΚ, ποτέ δεν είχαν ενημερώσει ότι υπήρχε αυτή η δήλωση εμπιστευτικότητας και ότι την υπέγραψαν, ούτε τώρα που αποκαλύφθηκε ότι διαφωνούν με αυτήν. Πώς λοιπόν να πιστέψουμε ότι είχαν άγνοια και για αυτό το θέμα, όπως δήλωναν ότι είχαν άγνοια και για την εθελούσια του ΤΥΠΕΤ, για «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης» που επέβαλε η ΕΤΕ το 2020 στο ΤΥΠΕΤ ή για το τι προβλέπει η μελέτη που ανέθεσε η ΕΤΕ στην Price Water House Coopers για την αναδιοργάνωση του ΤΥΠΕΤ; Μας θύμισε την υπεκφυγή ενός αλήστου μνήμης εργοδοτικού συνδικαλιστή που εκπροσωπούσε στο Δ.Σ. της Τράπεζας το ΣΥΕΤΕ προκειμένου να μην ενημερώνει. Eίχε πει σε συνέλευση του ΣΥΕΤΕ, όταν τον ρώτησαν τι αποφασίστηκε στο Δ.Σ. της ΕΤΕ που μας αφορά, «εγώ αυτά δεν τα λέω ούτε στη γυναίκα μου».
Η διαφάνεια στη λειτουργία ενός αυτοδιαχειριζόμενου φορέα είναι άγνωστη λέξη και κανόνας είναι τα επτασφράγιστα μυστικά και τα στεγανά στη λειτουργία του Δ.Σ. χωρίς ενημέρωση, ειδικά των 2 μελών της Πρότασης Προοπτικής στο Δ.Σ. του ΤΥΠΕΤ. Ή υπάρχουν έξω από το Δ.Σ. παράκεντρα συνδικαλιστών που κανονίζουν από κοινού με την τράπεζα την πορεία του ΤΥΠΕΤ; Γιατί αυτό φαίνεται από δηλώσεις της αντιπροέδρου του ΕΔΟΕΑΠ για την εν γνώσει του Δ.Σ. του ΤΥΠΕΤ κατάθεση της συγκεκριμένης τροπολογίας «Εδώ και 1,5 έτος η διοίκηση του ΕΔΟΕΑΠ– ενίοτε και παράλληλα με τη διοίκηση του ΤΥΠΕΤ- έκανε συστηματικές προσπάθειες προς τα συναρμόδια Υπουργεία για να εξηγήσει ότι είναι άδικο να μην εφαρμόζεται και στον ΕΔΟΕΑΠ το clawback με αποτέλεσμα η φαρμακευτική του δαπάνη να είναι πολύ μεγαλύτερη….Οι προσπάθειες αυτές απέδωσαν και στο λεγόμενο «Ερανιστικό» νομοσχέδιο που κατατέθηκε προσφάτως, στο άρθρο 22, εισάγεται η εφαρμογή του clawback στα δύο Ταμεία.»
Καλυπτόμενοι πίσω από το διαδικαστικό της ενημέρωσης, οι συνδικαλιστές αυτών των παρατάξεων αποφεύγουν να τοποθετηθούν επί της ουσίας για τη ρύθμιση και τις μακροπρόθεσμες συνέπειές τους, πέρα από το ότι την χαρακτηρίζουν θετική για το clawback για τα οικονομικά του ΤΥΠΕΤ.
Θεωρούμε ότι αυτά τα άρθρα ανοίγουν επικίνδυνες ατραπούς για την ένταξη του ΤΥΠΕΤ στους ευρύτερους σχεδιασμούς για περιορισμό της ποιότητας των υπηρεσιών του. Απαιτείται από κοινού εν ενεργεία και συνταξιούχοι να απαιτήσουμε από την Εθνική Τράπεζα να αυξήσει την εισφορά της στο ΤΥΠΕΤ.
Είναι αποκαλυπτικό για τους ευρύτερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τη δημόσια υγεία-περίθαλψη η κριτική που δέχτηκε το νομοσχέδιο από τους υγειονομικούς.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της ΟΕΝΓΕ (Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας) σχετικά με άρθρα του νομοσχεδίου: «είναι μία ακόμα απόδειξη των τραγικών ελλείψεων σε γιατρούς όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων του δημόσιου συστήματος υγείας…, δε θα λύσει το πρόβλημα της υποστελέχωσης. Το πρόβλημα είναι ότι οι θέσεις προκηρύσσονται με το σταγονόμετρο και ότι οι διορισμοί είναι πολύ πίσω από τις ανάγκες…. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν κάνει μαζικές προσλήψεις …, αλλά δεν τηρεί ούτε καν αυτό που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία….Προστίθεται ένας ακόμα κρίκος στην αλυσίδα της εμπορευματοποίησης και της ιδιωτικοποίησης της υγείας…Ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση και η πλήρης παράδοση της μοναδικής Παιδοογκολογικής μονάδας της χώρας…. στα χέρια των ιδιωτών και ενισχύεται ακόμα περισσότερο η διείσδυση των ισχυρών επιχειρηματικών συμφερόντων στον ευαίσθητο τομέα της δημόσιας παιδιατρικής περίθαλψης. Η ζωή των μικρών ογκολογικών ασθενών θα εξαρτάται από τη «φιλανθρωπία» των επιχειρηματικών ομίλων που για χάρη τους το κράτος και οι αστικές κυβερνήσεις διαχρονικά περικόπτουν δαπάνες για την υγεία, για να τους εξασφαλίσουν ζεστό κρατικό χρήμα και πλήθος προκλητικών προνομίων…. το σχέδιο (σ.σ. για τη λειτουργία Κέντρου Κλασματοποίησης Πλάσματος) εγκαταλείφθηκε οριστικά με ευθύνη όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και έρχεται η κυβέρνηση της ΝΔ και βάζει οριστικά ταφόπλακα σε μία τέτοια προοπτική, που θα έχει σαν αποτέλεσμα από τη μία την ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο και την αύξηση της εξάρτησης από τα επιχειρηματικά εγχώρια και ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Αυτή είναι η ουσία και όχι η αξιοποίηση όπως προσχηματικά ισχυρίζεται του αποθηκευμένου πλάσματος που δε μπορεί να αξιοποιηθεί για θεραπευτικούς σκοπούς. Προβλέπει την εμπορευματική ολοήμερη λειτουργία των δομών ψυχικής υγείας…».
Επαναλαμβάνουμε τις θέσεις μας για το ΤΥΠΕΤ που είχαμε καταθέσει με την ειδική ανακοίνωσή μας το Σεπτέμβρη του 2024. Το ΤΥΠΕΤ αποτελεί κατάκτηση που χρειάζεται να διαφυλάξουμε και να αναβαθμίσουμε για να είναι χρήσιμο για τους ασφαλισμένους ειδικά την περίοδο υποβάθμισης, εμπορευματοποίησης, υπονόμευσης της δημόσιας δωρεάν υγείας.
Απαιτείται συνταξιούχοι και εργαζόμενοι να πάρουμε την υπόθεση της υπεράσπισης του ΤΥΠΕΤ στα χέρια μας για το προστατεύουμε από τις παρεμβάσεις κυβέρνησης, Εθνικής Τράπεζας, επιχειρηματιών της υγείας και του φαρμάκου που επιδιώκουν να ενταχτεί σε εμπορευματική λειτουργία και να κερδοσκοπήσουν πάνω του.
10/12/2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου