Πάνω από το 12% του προσωπικού του δικτύου πήρε το δρόμο της εθελούσιας αποχώρησης τον Δεκέμβρη, αυτής της, χωρίς καμία πίεση ή εκφοβισμό, διαδικασίας. Με κάθε τέτοιο πρόγραμμα τα καταστήματα αιμορραγούν από υπαλλήλους, οι οποίοι εκδιώκονται τρομοκρατημένοι και εξαντλημένοι.
Το Δίκτυο, η βιτρίνα της τράπεζας, είναι
πλέον μια σκιά του παρελθόντος, με αποδεκατισμένα καταστήματα και τεράστιες
ελλείψεις σε προσωπικό. Οι συνθήκες δεν περιγράφονται πια με λόγια. Οι
συνάδελφοι κυριολεκτικά δεν προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα. Εντατικοποίηση σε
βαθμό κακουργήματος. Πριν λίγες μέρες λιποθύμησε μια συναδέλφισσα σε
κατάστημα του Πειραιά, από την απίστευτη πίεση!
Έτσι και το ωράριο
έχει πάει περίπατο για ακόμη περισσότερους συναδέλφους. Αρνούνται να
δηλώσουν στην Εργάνη τις υπερωρίες, και όσοι χτυπούν την κάρτα την ώρα που
φεύγουν, δεν λαμβάνουν τις υπερωρίες, έρχονται mail για λάθος χτυπήματα. Η ΕΤΕ έχει καταντήσει σαν τα υπόγεια φασονάδικα με
μαύρη και αδήλωτη υπερωριακή εργασία, κάθε φορά που γίνεται έλεγχος από την
Επιθεώρηση Εργασίας πέφτουν πρόστιμα.
Η Διοίκηση λέει
ότι υπάρχει πλεονάζον προσωπικό (!) στα καταστήματα και αυθαίρετα βγάζει
οργανογράμματα με βάση το πελατοκεντρικό για ελάχιστους συναδέλφους ανά
κατάστημα.
Καθώς απ’ τη μια μεριά μας κουνάει το
δάχτυλο πως «περισσεύουμε» με κάθε νέο οργανόγραμμα που επινοεί σύμφωνα με το
περίφημο πελατοκεντρικό, απ’ την άλλη ευχαριστεί το Προεδρείο του ΣΥΕΤΕ που δρα
ως εκπρόσωπός της, κατευνάζοντας τα πνεύματα και καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια
να μας πείσει πως «όλα αυτά είναι για το καλό μας, είμαστε και ωφελημένοι!»
Είναι για το καλό μας λοιπόν να
περισσεύουμε, όπως είναι για το καλό μας να κόβονται θέσεις υπαλλήλων και
στελεχών. Αντίστοιχα είναι για το καλό μας η καθημερινή πίεση για την επίτευξη
των άπιαστων στόχων. Ο καθημερινός βομβαρδισμός με e-mail, excel,
τηλέφωνα, λίστες, δεν είναι ένα σκηνικό τρόμου, αλλά μια ευγενική υπενθύμιση να
μην ξεχνιόμαστε ότι δουλειά μας είναι οι στόχοι και μόνο αυτοί. Αυτό θα
εννοούσε και μια περιφερειακός της Δ/νσης Δικτύου Β΄ με το mail της στους διευθυντές της ότι εφόσον οι
συνάδελφοι δεν καλούν όλους τους πελάτες στις άπειρες λίστες που έχουν,
«προκαλούν τη μοίρα τους».
Είναι για το καλό μας οι καθημερινές
συναντήσεις μέσω teams εντός
και εκτός ωραρίου για να μας ασκήσουν με ακόμα ένα δίαυλο, πίεση για πωλήσεις. Εκθέτουν
καταστήματα που δεν πούλησαν κάποιο προϊόν μια μέρα, εξευτελίζοντας
τους συναδέλφους – και αυτό για το καλό μας είναι. Πλέον ελέγχουν ανά
εβδομάδα κάποια προϊόντα, ή και κάθε μέρα, και κάνουν συναντήσεις πολλές φορές
μέσα στην εβδομάδα!
Από τη μια μέρα στην άλλη θέλουν να
γίνουμε ασφαλιστές και να πουλάμε τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα με το σωρό. Μην νομίζει
κανείς ότι αφορά το ξεπούλημα της Εθνικής Ασφαλιστικής και τη ρήτρα για την
προώθηση των προϊόντων. Αντίθετα, νοιάζονται για μας. Αν μείνουμε άνεργοι, να μπορούμε να
απασχοληθούμε κι αλλού.
Και όλα αυτά με την Διοίκηση να
απολαμβάνει την υποστήριξη του ΣΥΕΤΕ. Η ΔΗΣΥΕ στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ
υποστήριξε πως «δεν είναι όλοι οι στόχοι παράλογοι». Αυτό το λένε μάλλον
επειδή έχουν άμεση επαφή με το Δίκτυο και γνωρίζουν πολύ καλά τι κατάσταση
επικρατεί στα καταστήματα. Άλλωστε αυτοί είναι που υπέγραψαν τον κανονισμό αξιολόγησης,
όπου το κριτήριο που λαμβάνεται υπόψη είναι και με τη βούλα η επίτευξη των
στόχων.
Μέχρι και ατομικά ζητάνε πλέον να καταγράφεται η
στοχοθετημένη παραγωγή της ημέρας. Οι τραπεζικοί όμως είμαστε υπεύθυνοι
να τηρούμε μέτρα ασφαλείας, κανονισμούς, διαδικασίες. Η δουλειά μας δεν
είναι μόνο πωλήσεις και project. Το
πρόσφατο παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη απέδειξε πώς το «πρώτα οι στόχοι» και «μετά
η ασφάλεια» το πληρώνουν οι συνάδελφοι που θα κληθούν σε απολογία και
πειθαρχικά εξαιτίας παραλείψεων και πρεμούρας για τους στόχους.
Επειδή όλα βαίνουν καλώς, ήρθαν και
οι νέες περικοπές στο μισθό μας, στους συναδέλφους πρώτης γραμμής στα
καταστήματα. Τον Φλεβάρη έκοψαν σε 70 συναδέλφους που είχαν προσωπαγή θέση
chief teller ξαφνικά και χωρίς προειδοποίηση 170 ευρώ καθαρά, δηλαδή το 10%
περίπου του μισθού τους! Πρώτα τους έβγαλαν εκτός οργανογράμματος, και μετά
τους έκοψαν το μισθό, επειδή απλά δεν έφυγαν από την Τράπεζα.
Και τον Μάρτιο, την ημέρα που ανακοίνωσαν
τα αποτελέσματα της Εθνικής για το 2022, με υπερκέρδη 1 δις, έκοψαν 70 ευρώ από τους υπόλοιπους προϊσταμένους
εξυπηρέτησης ιδιωτών με εποπτεία συναλλακτικής εξυπηρέτησης, ανάμεσά τους και
πολλοί συνάδελφοι με μικρά παιδιά, για να εξισωθούν προς τα κάτω, με τα ίδια
όμως καθήκοντα! Ή μάλλον με αυξημένα, αφού η δουλειά έχει
πολλαπλασιαστεί, η μείωση προσωπικού έχει φέρει περισσότερους κινδύνους,
πίεση και δυσκολίες με την εξυπηρέτηση της πελατείας.
Δεκάδες συναδέλφους τους έχουν κάνει
«μπαλάκι» στην Αττική
αλλά και στην επαρχία, αφού στέλνουν με απόσπαση σε άλλα καταστήματα
προϊσταμένους, ταμίες και υπαλλήλους ακόμη και για πολλούς μήνες! Κατά τα άλλα,
δεν χρειάζονται ταμίες και προϊστάμενοι με συναλλακτική εξυπηρέτηση, φτιάχνουν tellerless
καταστήματα, όμως ψάχνουν
συνεχώς να βρουν πώς θα καλυφθούν τα δεκάδες κενά που δημιουργούνται καθημερινά
έκτακτα. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να καθαρίζουμε τα γραφεία μας από τα
χαρτιά, κάθε φορά που θα περάσουν υψηλόβαθμα στελέχη, όπως η Δ/ντρια Δικτύου
κλπ.
Το ακόμη πιο φοβερό είναι ότι η Διοίκηση
προσπαθεί να διώχνει συναδέλφους από τα καταστήματα στην επαρχία πλέον, με
μεταθέσεις σε υπηρεσίες κεντροποίησης (038, 045 κλπ), με πίεση για τηλεργασία
από το σπίτι τους. Πολλοί συνάδελφοι έτσι έχουν βλαπτική μεταβολή με
περικοπή επιδομάτων που συνδέονται με το δίκτυο (επίδομα τουριστικό,
παραμεθορίου, β΄ υπογραφής κλπ) και η μείωση του μισθού μπορεί να φτάσει και
10-15%!
Από τη μία δεν αφήνουν συναδέλφους του
δικτύου να συμμετέχουν στις προκηρύξεις θέσεων σε διευθύνσεις, από την άλλη
όποιον θέλουν και με το ζόρι τον μεταφέρουν σε μονάδα κεντροποίησης, στερώντας
του θέση και χρήματα. Είναι win win καθαρά.
Το Προεδρείο του ΣΥΕΤΕ στην πρόσφατη
συνάντηση για το δίκτυο, «έθεσε» τις περικοπές στους προσωπαγείς chief tellers,
και τόσο τρόμαξε η Διοίκηση που έκοψε και στους υπόλοιπους μετά από 1 μήνα. Η
πλειοψηφία του Συλλόγου, όχι μόνο έχει αποδεχτεί το πελατοκεντρικό σύστημα,
στο όνομα του οποίου εκατοντάδες συνάδελφοι βιώνουν χειροτέρευση της
καθημερινότητάς τους, αλλά συχνά υιοθετεί τα ίδια επιχειρήματα με τους
περιφερειακούς.
Παράλληλα, ενώ το status έκτακτης
ανάγκης για την COVID-19 έχει αρθεί, με βουβή συναίνεση οι τράπεζες
λειτουργώντας ως καρτέλ επιμένουν να απαγορεύουν με το «έτσι θέλω» ταμειακές
συναλλαγές, χωρίς επίσημες οδηγίες όμως, ταλαιπωρώντας αφάνταστα πελάτες και
προσωπικό.
Η διοίκηση επιδεικνύοντας απόλυτη αναλγησία
για το αν και πώς θα εξυπηρετηθούν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, όπως
ηλικιωμένοι, ΑμεΑ, και μετανάστες συνεχίζει να καταργεί θέσεις ταμείων και τις
αντικαθιστά με πανάκριβα μηχανήματα, ή μετατρέπει μικρά καταστήματα σε tellerless, αδιαφορώντας για τις ουρές που
δημιουργούνται.
Καταστήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο τόσο σε απομακρυσμένες περιοχές της
επαρχίας όσο και στα μεγάλα αστικά κέντρα, αποκλείοντας τμήματα του πληθυσμού
από τραπεζικές υπηρεσίες. Παράλληλα αυξάνουν τις προμήθειες καθιστώντας τα
τραπεζικά προϊόντα πολύ ακριβά. Το πήραμε το μήνυμα, κύριοι της Διοίκησης, «η
Τράπεζα δεν είναι για όλους».
Όση ώρα κάνει ένας
πελάτης να πληρώσει κάτι σε ένα μηχάνημα, απασχολώντας παράλληλα έναν υπάλληλο,
με ουρές να περιμένουν και να ταλαιπωρούνται, θα είχαν εξυπηρετηθεί πέντε
πελάτες στο ταμείο και χωρίς καμία ένταση.
Για να σταματήσει
επιτέλους αυτή η άθλια επίθεση, θεωρούμε απαραίτητο και προτείνουμε να
οργανωθεί απεργιακός αγώνας και να διεκδικήσουμε:
- Άμεση αναίρεση των μισθολογικών περικοπών
- Άμεση αποκατάσταση των περικοπών θέσεων
- Εκ βάθρων επανεξέταση του πελατοκεντρικού
συστήματος
- Όχι άλλα κλεισίματα καταστημάτων
- Άμεσες μαζικές προσλήψεις προσωπικού με δημόσιο
διαγωνισμό ΑΣΕΠ όπως προβλέπει ο κανονισμός εργασίας
Η κατάσταση αυτή πρέπει να ανατραπεί, δεν δεχόμαστε ότι είναι μονόδρομος. Να πάρουμε στα χέρια την υπόθεση των δικαιωμάτων μας, πριν να είναι πολύ αργά. Η Πρόταση Προοπτικής βρίσκεται στο πλευρό κάθε συναδέλφου και συναδέλφισσας που θέλει να παλέψει και να αντισταθεί με αξιοπρεπή στάση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου