Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Ανακοίνωση για Κορωνοιό

Με την υγεία μας δεν παίζουμε!j
Απαιτούμε τώρα μέτρα προστασίας των εργαζομένων!

Ελάχιστα μέτρα δυστυχώς έχουν παρθεί από τη Διοίκηση της ΕΤΕ για να προστατευθεί το σύνολο των εργαζομένων από την εξάπλωση του κορονοϊού. Στέλνουν οδηγίες για να βγει η υποχρέωση, αλλά το κύριο μέλημά τους είναι να βγει η δουλειά και να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες και όχι να προστατευτούν οι εργαζόμενοι! 

Για παράδειγμα, στο κτίριο του Γέρακα ήδη άρχισαν να εφαρμόζουν σε κάποιες διευθύνσεις την «εργασία από το σπίτι». Βέβαια, δεν έχουν νοιαστεί τόσο καιρό που υπάρχουν εργαζόμενοι στοιβαγμένοι σε χώρους όπου φέρνουν νέα γραφεία και προσωπικό, πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο. Για όσους δεν μπορούν να εργαστούν από το σπίτι, δεν τους νοιάζει καθόλου και εκατοντάδες εργαζόμενοι προσέρχονται κανονικά στα υπόλοιπα κτίρια. 

Στα καταστήματα δεν έχουν λάβει μέτρα παρά μόνο για το θεαθήναι. Είναι προφανές ότι εκεί υπάρχει ο μεγαλύτερος κίνδυνος και για τους εργαζόμενους αλλά και για τους πελάτες, καθώς η προσέλευση των πελατών γίνεται κανονικά με εκατοντάδες διερχόμενους κάθε μέρα. Ένα αντισηπτικό ανά 10 συναδέλφους δεν φτάνει ούτε για τον ταμία, που μετράει χρήματα, που είναι ο καλύτερος τρόπος διάδοσης του ιού. Πολλά καταστήματα δεν έχουν καθόλου παράθυρα και δεν υπάρχει φυσικός εξαερισμός. Σε μικρά καταστήματα συνωστίζονται δεκάδες συναλλασσόμενοι. Δεν έχουν παρθεί έκτακτα μέτρα (κλείσιμο καταστημάτων) ούτε καν στις περιοχές όπου έχουν εμφανιστεί πολλά κρούσματα (Ζάκυνθο, Ηλεία, Πάτρα κλπ). 

Αφού το ΤΥΠΕΤ άρχισε να λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας (γιατί σίγουρα η μετάδοση θα εμποδιστεί με λιγότερους παρόντες), γιατί όχι και το δίκτυο; Αφού στα capital controls μπορέσαν και έκλεισαν καταστήματα για αρκετές μέρες, πρέπει να κλείσουν και τώρα – πλέον μιλάμε για ανθρώπινες ζωές. Είναι χώρος μαζικής προσέλευσης πελατών και ιδιαίτερα ηλικιωμένων. Η κίνησή μας ζήτησε έγκαιρα έκτακτη συνεδρίαση της Γραμματείας Υγιεινής κι Ασφάλειας του ΣΥΕΤΕ, καθώς πρέπει να απαιτήσουμε προληπτικά έκτακτα μέτρα, ώστε να προλάβουμε τον πανικό ενώ ήδη κινητοποιούνται και εργαζόμενοι με κείμενα. 

Θέλουν να φορτώσουν στους εργαζόμενους τη χασούρα του κεφαλαίου 

Aντί να παρθούν μέτρα υπέρ των εργαζομένων και των ευπαθών ομάδων, βλέπουμε την κυβέρνηση ΝΔ να παίρνει μέτρα καταρχήν για τους εργοδότες! Και ξέρουμε από το παρελθόν (διετία 10-2012) όταν στο όνομα των μνημονίων και των έκτακτων συνθηκών πάρθηκαν «έκτακτα» αντεργατικά μέτρα που έμειναν μόνιμα. Προσωρινή αναστολή του συστήματος Εργάνη και της υποχρέωσης να καταγράφονται οι υπερωρίες, αναστολή για 3 μήνες της καταβολής των εργοδοτικών εισφορών (!!), και εργασία από το σπίτι που δεν προβλέπεται στην εργατική νομοθεσία ή τις κλαδικές συμβάσεις. Αυτό το τελευταίο μπορεί να ακούγεται καλό, γιατί γλιτώνουμε και τη μετακίνηση, όμως υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι αν παγιωθεί (εμπλοκή επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, να δουλεύεις χωρίς ωράριο και βράδυ, σε Σαββατοκύριακα, ή σε ασθένεια, να διαθέτεις τον προσωπικό σου υπολογιστή κλπ). Προφανώς δεν μπορείς να φροντίζεις μικρά παιδιά ή ηλικιωμένο και να δουλεύεις παράλληλα. Από την άλλη, ενώ ήδη έκλεισαν τα σχολεία για δύο βδομάδες, αντί να δοθεί πλήρης έκτακτη άδεια μετ αποδοχών στους γονείς των παιδιών, η «άδεια ειδικού σκοπού» για τους γονείς εμπεριέχει και την κανονική άδεια, θέλουν να μας «φάνε» και αυτήν! Η περίφημη «ατομική ευθύνη» με την οποία μας βομβαρδίζουν Κυβέρνηση και εργοδότες, δεν τους απαλλάσσει απ’ την ευθύνη να λάβουν αυστηρά μέτρα προστασίας των εργαζομένων και των πολιτών. 

Λήψη όλων των αναγκαίων προληπτικών μέτρων υγείας και ασφάλειας για τους χώρους δουλειάς από τη Διοίκηση, σε καταστήματα και διευθύνσεις. Απολυμάνσεις χώρων και καταστημάτων σε πληγείσες περιοχές, να κλείσουν καταστήματα προσωρινά. Άμεση διάθεση αντισηπτικών, καθαριστικών, γαντιών. Τοποθέτηση τζαμιών σε όλα τα ταμεία άμεσα. Εύκολη πρόσβαση σε γιατρό εργασίας. Να γίνει παντού εξαερισμός και να ανοίγονται παράθυρα στα καταστήματα. Να υπάρχει ελεγχόμενη είσοδος πελατών ανά κατάστημα, να γίνονται μόνο οι επείγουσες εργασίες. Να διατεθούν μάσκες με φίλτρο ενεργού άνθρακα στους tellers & στους κεντρικούς ταμίες Να απολυμαίνονται τα χρήματα πριν το φόρτωμα των ΑΤΜs & APS. Άμεση και επίσημη ενημέρωση όλου του προσωπικού. Άμεση πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, δεν επαρκεί η μία ώρα την ημέρα που έχει σύμβαση με τους εργολάβους η τράπεζα. Να γίνουν άμεσα προσλήψεις προσωπικού, αφού θα κρατήσει για καιρό η εξάπλωση του ιού και θα υπάρχουν πολλά κενά. 

Να εξασφαλιστούν πρόσθετες άδειες – και όχι η κανονική άδεια - με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση σε όσους εργαζόμενους: 

· νοσούν, προκειμένου να αναρρώσουν. 

· αναγκάζονται να απέχουν από την εργασία τους, ως έκτακτο μέτρο πρόληψης της διάδωσης του κορονοϊού. 

· καλούνται να αναλάβουν τη φροντίδα άρρωστου παιδιού ή ηλικιωμένου μέλους της οικογένειας. 

· καλούνται να παραμείνουν με τα παιδιά τους στο σπίτι, εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων και των βρεφονηπιακών σταθμών. 

Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, προκειμένου να στελεχωθούν πλήρως όλα τα δημόσια Κέντρα Υγείας, νοσοκομεία, εργαστήρια και το ΕΚΑΒ. Στην Ιταλία εδώ και μέρες ανακοινώθηκαν 20.000 προσλήψεις στην υγεία. Να ανοίξουν όλες οι κλειστές κλίνες ΜΕΘ και οι ανενεργές δομές υγείας. Άμεσα να λειτουργήσουν σε 24ωρη βάση όλες οι μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας για την αποσυμφόρηση των νοσοκομείων. Να εξασφαλιστεί η προμήθεια όλων των δημόσιων μονάδων υγείας σε φάρμακα, υγειονομικό υλικό, είδη υγιεινής. Τα ενδεικνυόμενα υλικά προφύλαξης (μάσκες, σαπούνια, αλκοολούχα αντισηπτικά κλπ) να διατεθούν από το κράτος δωρεάν στον πληθυσμό και ιδιαίτερα σε όλους τους χώρους που υπάρχει συγχρωτισμός. Να παταχτεί η αισχροκέρδεια. 

Να γίνουν άμεσα προσλήψεις προσωπικού καθώς και ανανέωση του στόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να αυξηθούν τα δρομολόγια, για αποφυγή του συνωστισμού, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής. Επίσης να πραγματοποιείται πιστοποιημένη απολύμανση των οχημάτων για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού. 


6980925499, 6947724051, 18767, 23218, 19923, 34507

Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Επιστολή Kατ/τος Εθν. Αντιστάσεως Πειραιά για τον κορονοιο

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ (190)

Πειραιάς, 09/03/2020

Αξιότιμοι κύριοι,

Σχετικά με τις εξελίξεις και την ταχεία μετάδοση του νέου κορονοϊού, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την ανησυχία μας για τις συνθήκες υπό τις οποίες εργαζόμαστε ως υπάλληλοι Δικτύου. 


Το περιβάλλον που απασχολούμαστε είναι ένας κλειστός χώρος χωρίς παράθυρα στον οποίο συγκεντρώνονται δεκάδες ή και εκατοντάδες άνθρωποι καθημερινά, ιδίως τις ημέρες των συντάξεων. 

Στα ταμεία δεν υπάρχει πλέον το προστατευτικό τζάμι που υπήρχε παλαιότερα και όλοι οι υπάλληλοι του Καταστήματος είναι εκτεθειμένοι στη «βροχή» σταγονιδίων που προέρχονται από τον βήχα, το φτάρνισμα, ακόμα και από την ομιλία των πελατών. 

Η απόσταση ασφαλείας του ενός μέτρου δεν τηρείται εκ των πραγμάτων, ιδίως στα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών που έχουμε εντός του Καταστήματος και στη χρήση των οποίων «εκπαιδεύουμε» τους πελάτες μας. Εκεί πλέον τα χνώτα τους ενώνονται με τα δικά μας καθώς δεν υπάρχει καμία απόσταση μεταξύ του πελάτη και του υπαλλήλου. 

Φοβούμαστε πως είναι θέμα χρόνου να εκδηλωθεί κάποιο κρούσμα και από τη στιγμή που θα συμβεί αυτό, η κατάσταση ίσως βγει εκτός ελέγχου λόγω του μεγάλου πλήθους ανθρώπων που θα έχουν έρθει σε κοντινή επαφή με τον πιθανό ασθενή. 

Η Τράπεζα μας έχει προμηθεύσει με ελάχιστες φιάλες απολυμαντικού υγρού (συνολικά 4 φιάλες για ένα Κατάστημα με 3 ορόφους σε πλήρη λειτουργία). 

Αυτό όμως δε μας προστατεύει από τη μετάδοση μέσω του αναπνευστικού συστήματος από την εισπνοή όλων αυτών των σταγονιδίων που εκτοξεύονται προς το πρόσωπό μας. 

Τα ιατρεία που στεγάζονται στον 5ο όροφο του Καταστήματός μας έχουν κλείσει από την προηγούμενη εβδομάδα για την προστασία των ασφαλισμένων, τα σεμινάρια ματαιώθηκαν όπως και η Γ.Σ. του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε., ενώ οι υπάλληλοι του Καταστήματος παραμένουν στις θέσεις τους χωρίς κανένα μέτρο προστασίας. 

Οφείλουμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και τα μέλη της οικογένειάς μας που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες πολιτών. 

Οφείλουμε να προστατεύσουμε και τους πελάτες μας, καθώς μπορεί ήδη να μεταδίδουμε τον ιό χωρίς να το γνωρίζουμε, χωρίς να παρουσιάζουμε συμπτώματα. 

Παρακαλούμε για άμεσες ενέργειες που θα βοηθήσουν στην πρόληψη της ραγδαίας μετάδοσης του ιού εντός του χώρου εργασίας μας. 


Γράμμα εργαζόμενης από το Δίκτυο προς το ΣΥΕΤΕ

10-3-2020

Καλημέρα σας


Σε συνέχεια του χθεσινού μου mail (στο οποίο δεν έλαβα απάντηση), θα ήθελα να σας επισημάνω τα εξής.

Είδαμε όλοι ότι το ΤΥΠΕΤ πολύ ορθά και υπεύθυνα έκλεισε τα εξωτερικά ιατρεία, διέκοψε τις απεικονιστικές εξετάσεις, τις αιμοληψίες, ακόμα και τα χειρουργεία. Εξυπηρετούνται μόνο τα ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ. Λογική και ορθή κίνηση. Το ΤΥΠΕΤ μερίμνησε τόσο για το προσωπικό του, όσο και για τους ασφαλιζόμενους που εξυπηρετεί.


Δε θα μπορούσε να γίνει αντίστοιχη μέριμνα και για το Δίκτυο? Στο οποίο υπάρχει καθημερινά αθρόα προσέλευση κόσμου, οι οποίοι όλοι ξέρουμε πως σε μεγάλη πλειοψηφία έρχονται για μη επείγοντα θέματα? Δε θα μπορούσε δηλαδή να υπάρξει μέριμνα ώστε να εξυπηρετούνται δηλαδή μόνο οι επείγουσες περιπτώσεις? Θυμίζω πως κάτι παρόμοιο – εκτέλεση δηλαδή συγκεκριμένων τραπεζικών εργασιών – έγινε αναγκαστικά στις πρώτες ημέρες του Capital Control. Επομένως, τρόπον τινά κάτι τέτοιο έχει ξαναγίνει. Μια τέτοια κίνηση θα έδινε τη δυνατότητα να προσέρχονται οι υπάλληλοι στα Καταστήματα εκ περιτροπής, ώστε να περιοριστεί έτσι η έκθεσή τους στον κίνδυνο. Έτσι, θα υπήρχε μέριμνα τόσο για τους υπαλλήλους όσο και για την εξυπηρετούμενη πελατεία.


Επίσης, πέρα από την εκ περιτροπής εργασία, δε θα μπορούσαν να μπουν τζάμια στα γραφεία μας? Ώστε οι συνάδελφοι του δικτύου που εκ περιτροπής θα προσέρχονται στην εργασία τους να είναι περισσότερο προστατευμένοι?

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη (νομική, ποινική κλπ) όταν τα κρούσματα γίνουν πολλά ? (που είναι θέμα χρόνου και το γνωρίζουμε όλοι).

Οι κρούσεις υπάρχουν, οι προτάσεις υπάρχουν. Αν αυτές πέφτουν στο κενό και δε γίνεται τίποτα, δεν είναι εύλογο ότι οι υπεύθυνοι θα πρέπει να βρεθούν και υπόλογοι? Ας μην αναφερθούμε και στο διασυρμό της ΕΤΕ και την καταρράκωση του ονόματός της (του brand name της) όταν μαθευτεί πως παρά τις κρούσεις, τις προτάσεις και τη δυνατότητα να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα, τελικά δεν ελήφθησαν. 

Αλλά το θέμα μας δεν είναι το ποιος θα είναι υπόλογος σε αυτήν την περίπτωση, δεν κάνουμε πολεμική μεταξύ μας. Αυτό που θέλουμε είναι να σκεφτούμε απλά, λογικά και πρακτικά ώστε να μπορέσουμε να προστατευθούμε όσο καλύτερα γίνεται. 

Τόσοι φορείς, δημόσιοι και ιδιωτικοί έχουν ανταποκριθεί στη δύσκολη αυτή κατάσταση και έχουν λάβει αποτελεσματικά και ουσιαστικά μέτρα. Σε ότι αφορά συγκεκριμένα στην ΕΤΕ, μπορεί η διοίκηση του ΤΥΠΕΤ να λάβει μέτρα και δε μπορούν η διοίκηση της Τράπεζας και ο ΣΥΕΤΕ να ανταποκριθούν?

Μόνο που μέλη του ΣΥΕΤΕ δεν είναι μόνο οι συμμετέχοντες στην Συνέλευση, αλλά και όλοι εμείς στα Καταστήματα, που είμαστε καθημερινά εκτεθειμένοι στον κίνδυνο του κωρονοϊού, καθώς η πελατεία συνεχίζει ακάθεκτη την προσέλευση στα Καταστήματα. Και όλοι γνωρίζουμε πως δεν υπάρχουν τζάμια μεταξύ ημών και των πελατών, η απόσταση μεταξύ μας είναι μικρή.

Ποια είναι η μέριμνα του Συλλόγου για το πάντα ταλαίπωρο Δίκτυο?

Με εκτίμηση,


Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

Επιστολή για άμεση σύγκλησης γραμματείας Υγιεινής κι Ασφάλειας


Προς τη Γραμματεία Υγιεινής κι Ασφάλειας του ΣΥΕΤΕ

9-3-2020
 
Παρακαλουθούμε με μεγάλη ανησυχία πως στα μέτρα που με μεγάλη καθυστέρηση λαμβάνει η Διοίκηση όσον αφορά τον Κορονοϊό, δεν λαμβάνεται υπόψιν η ιδιαιτερότητα του δικτύου καταστημάτων. Μόνο ως διεκπεραιωτικό (και επουδενί επαρκές) μέτρο μπορεί να χαρακτηριστεί η αποστολή δοχείων αντισηπτικού υγρού στα Καταστήματα, που δεν φτάνουν ούτε για τους ταμίες.
 
Ως γνωστόν, στα καταστήματα, ειδικά των μεγάλων αστικών κέντρων, εισρέουν καθημερινά εκατοντάδες πελατών, συνωστίζονται σε χώρους μικρούς, θέτοντας σε κίνδυνο υπαλλήλους και πελάτες εξίσου. Ως εκ τούτου, ο κίνδυνος για τους συναδέλφους του Δικτύου είναι εξαιρετικά μεγάλος και σοβαρός. Η Διοίκηση είναι καθ ύλην αρμόδια για την διαφύλαξη της υγείας όλων των υπαλλήλων της ανεξαιρέτως, ανεξάρτητα από τη θέση εργασίας τους, και  η πλημμελής στάση της απέναντι στο Δίκτυο, είναι τουλάχιστον ανεύθυνη.
 
Σε συνέχεια των σοβαρών εξελίξεων σχετικά με την επιδημία του Κορονοϊού και τα επιβεβαιωμένα κρούσματα πλέον και στην χώρα μας, προτείνουμε επείγουσα σύγκλιση της Γραμματείας Υγιεινής και Ασφάλειας για να συζητηθεί η παρέμβαση στην Τράπεζα, που ως Γραμματεία και ως ΣΥΕΤΕ έχουμε καθήκον να κάνουμε, και να προτείνουμε επείγοντα προληπτικά μέτρα που οφείλει η Τράπεζα να λάβει, τόσο για την προστασία των συναδέλφων, όσο και των πελατών (μαζική αποστολή στο δίκτυο επαρκών καθαριστικών και αντισηπτικών για συχνό καθαρισμό των γραφείων, εξαερισμός καταστημάτων και άνοιγμα παραθύρων, τζάμια στα ταμεία, κλεισίματα καταστημάτων στις περιοχές των κρουσμάτων κλπ.).
 
Κοινοποίηση: ΔΣ ΣΥΕΤΕ

 

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

Ανακοίνωση για το νέο κανονισμό αξιολόγησης




Η “αξιολόγηση” της εργοδοσίας στοχεύει τα εργασιακά μας δικαιώματα!

«Εργαζόμαστε για τη δημιουργία και εφαρμογή ενός νέου εργασιακού πλαισίου, περισσότερο αξιοκρατικού και ανταποδοτικού για τους ανθρώπους μας. Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση αυτού του νέου πλαισίου άμεσα», μήνυμα Π. Μυλωνά 15/1/2020 .
«Με αυτή τη λογική χτίζουμε βήμαβήμα τη συμφωνία για ένα νέο σύστημα Αξιολόγησης και Ανάπτυξης της Απόδοσης, που να υπηρετεί κοινά αποδεκτές αξίες και αρχές συλλογικότητας, τεκμηρίωσης, διαφάνειας και δίκαιης κρίσης», ομιλία Προέδρου ΣΥΕΤΕ 22/2/2020.
Σε συμφωνία φαίνεται να βρίσκονται Διοίκηση και ΣΥΕΤΕ για την αλλαγή του κανονισμού αξιολόγησης, μια πολύ σοβαρή αρνητική εξέλιξη για τους εργαζόμενους στην ΕΤΕ. Στον νέο κανονισμό, όπου κι αν κάτσει τελικά η μπίλια με τα παζάρια των συνδικαλιστών, η ποιοτική τομή είναι και η τυπική καθιέρωση των στόχων και η απόδοσή μας με βάση αυτούς ως σημαντική παράμετρος της αξιολόγησής μας.

Γιατί τέτοια πίεση για νέο κανονισμό «αξιολόγησης της απόδοσης»;

Η Διοίκηση έχει προτάξει την αλλαγή στον κανονισμό αξιολόγησης. Είναι εμφανές τι επιδιώκει και δεν εξωραΐζεται. Θέλει την αύξηση της παραγωγικότητάς μας, την αύξηση της εκμετάλλευσης. Θέλει, όπως ανέφερε καθαρά στα κείμενα για τον κανονισμό εργασίας που δεν έχει αποσύρει, να επιβάλει σύνδεση μισθού – παραγωγικότητας και να μας αμείβει με βάση αυτήν, έναντι των σταθερών αμοιβών μέσω συμβάσεων. Καθόλου δεν ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη – εκπαίδευση δήθεν του προσωπικού, κι αυτό φαίνεται καθημερινά καθώς προσλαμβάνει συνεχώς από την αγορά στελέχη και ενοικιαζόμενους από εταιρείες.
Η «αξιολόγηση» είναι ένα εργαλείο στα χέρια της εργοδοσίας για να μειώσει το εργατικό κόστος, αφού θα δουλεύουμε περισσότερο μέσω της πίεσης για στόχους χωρίς να αμειβόμαστε αντίστοιχα, ενώ ασκεί και εργοδοτική τρομοκρατία.  Προωθεί ένα κλίμα ανταγωνισμού, κανιβαλισμού, ενάντια στη συναδελφικότητα και την αλληλεγγύη. Θέλει ένα νέο μηχανισμό που θα της επιτρέπει άνετα είτε να προάγει όποιον θέλει, είτε να μεταχειρίζεται δυσμενώς, μέχρι και με απόλυση όποιον «υπολείπεται» του στόχου. Στο δημόσιο, πριν 6 χρόνια, η κυβέρνηση Σαμαρά καθιέρωσε την «αξιολόγηση», με βασικό στόχο να στρωθεί το έδαφος για απολύσεις. Το 2018, ο ΟΤΕ απέλυσε εργαζόμενο επικαλούμενος τη «χαμηλή αξιολόγηση».

Το παραμύθι περί αξιολόγησης και αξιοκρατίας...

Στα τελευταία μηνύματα του Διευθύνοντος Συμβούλου προς το προσωπικό, επικαλείται συνεχώς την «αξιοκρατία». Η Διοίκηση Μυλωνά έχει πολύ θράσος να μιλάει για αξιοκρατία, όταν την ίδια στιγμή επιβραβεύονται τα ρουσφέτια, μπαίνουν από τα παράθυρα και τις πόρτες κολλητοί και συγγενείς διευθυντών, κομματαρχών και συνδικαλιστών, και προάγονται όλοι οι άλλοι εκτός από τους «άξιους». Μας θυμίζει την πρεμούρα της ΝΔ που θέλει να διορίζει τους «άριστους» απόφοιτους των ιδιωτικών κολλεγίων, αυτούς που δεν πέρασαν με την αξία τους στα πανεπιστήμια, αλλά είχαν λεφτά για δίδακτρα. Η αδιαφάνεια ζει και βασιλεύει στην ΕΤΕ στο σύστημα προαγωγών, τοποθετήσεων στελεχών και το σύστημα αξιολόγησης. Τον καιρό που τεράστια σκάνδαλα και ευθύνες στελεχών έχουν κουκουλωθεί και καλυφθεί επίσημα (κινέζικα POS, Γενικές Αποθήκες, Πανγαία, ΛΕΠΕΤΕ κλπ), η Διοίκηση δεν εμπνέει καμία εμπιστοσύνη όταν μας μιλάει για αξιοκρατία στην αξιολόγηση.
Αλήθεια, οι ειδικοί συνεργάτες που προσλαμβάνονται κάθε μέρα από την αγορά, αξιολογούνται; Ή επειδή οι περισσότεροι είναι γνωστοί στελεχών που έρχονται από άλλες Τράπεζες και τους φέρνουν μαζί, είναι υπεράνω αξιολόγησης; Λες και δεν γνωρίζουν όλοι ότι οι αθρόες τοποθετήσεις ειδικών συνεργατών σε θέση ευθύνης τα τελευταία χρόνια, εκτός κανονισμού εργασίας, έγιναν παράτυπα και χωρίς καμιά αξιολόγηση.

Τελικά χρειάζεται η αξιολόγηση;

Θα πει κάποιος, δηλαδή εσείς δεν θέλετε την αξιολόγηση καθόλου; Μακριά από εμάς η «λούφα» και οι λογικές «γλειψίματος» και ρουσφετιών, που είναι στο απυρόβλητο. Θεωρούμε ότι ειδικά σήμερα που οι εργασιακές συνθήκες είναι απαράδεκτες και η πίεση και εντατικοποίηση απίστευτη, οι εργαζόμενοι με φιλότιμο και ευσυνειδησία σε συντριπτική πλειοψηφία ανταποκρίνονται και με το παραπάνω. Προκύπτουν κάποια ερωτήματα.
Υπάρχει ή όχι απόλυτο διευθυντικό δικαίωμα στην αξιολόγηση; Ναι. Αν δεν γουστάρει κάποιον συνάδελφο ο διευθυντής, τον τσεκουρώνει άνετα (πριν με 2 κριτές υπήρχε μεγαλύτερη αμεροληψία, τώρα επαφίεσαι στην κρίση ενός).
Οι υφιστάμενοι μπορούμε να αξιολoγήσουμε τα στελέχη ή μόνο οι από πάνω αξιολογούν; Εμείς μόνο κρινόμαστε, δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε. Πολύ «δίκαιο». Η εργοδοσία και τα στελέχη της είναι στο απυρόβλητο και δεν λογοδοτούν ποτέ και πουθενά!
Και η αυτοαξιολόγηση; Μόνο ως κοροϊδία μπορεί να χαρακτηριστεί.
Οι στόχοι συνδιαμορφώνονται κι από εμάς; Όχι, τους θέτει μόνη της η εργοδοσία και τους αναπροσαρμόζει κατά το δοκούν. Στο δίκτυο το βιώνουμε συχνά, με τις απαιτήσεις της  στοχοθεσίας να αυξάνονται ξαφνικά για να περάσουν το μήνυμα στους συναδέλφους ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους! Δεν ισχύει κανένα από όσα αναφέρει το κείμενο για «προκαθορισμένους, ρεαλιστικούς, ενιαίους και αδιαίρετους στόχους της Μονάδας / ομάδας».
Όσον αφορά το κείμενο του νέου κανονισμού, όλοι ξέρουμε ότι οι στόχοι είναι ατομικοί πια σε μεγάλο βαθμό στο δίκτυο (πολλές «ομάδες» Premium, Business ή Δανείων, αποτελούνται από 1 άτομο) και το κριτήριο των 4 συναδέλφων ανά κατάστημα δεν αρκεί, και ας αναφέρει ο κανονισμός ομαδικούς στόχους. Επίσης, μπορεί ένας συνάδελφος να κάνει εξαιρετικά τη δουλειά του, όμως επειδή πχ δεν πουλάει τα προϊόντα που θέλουν στο δίκτυο ή επειδή φεύγει στο ωράριό του, να κριθεί ότι δεν συμβάλλει όπως πρέπει στην επίτευξη των στόχων της μονάδας. Σύμφωνα με το προτεινόμενο κείμενο άλλωστε ο όρος «δεξιότητες» αναφέρεται «στα χαρακτηριστικά και τις επαγγελματικές ικανότητες που αναμένεται να διαθέτουν οι εργαζόμενοι, πέραν των τεχνικών γνώσεων του αντικειμένου εργασίας τους (η έμφαση δική μας)». Άρα η γνώση του αντικειμένου θεωρείται αυτονόητη; Επιπλέον, αναφέρεται ότι «τα στοιχεία αξιολόγησης είναι απόρρητα και η κοινοποίησή τους αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα», κάτι που δυσκολεύει αφάνταστα τη διεκδίκηση κάθε εργαζόμενου και βγάζει λάδι τα στελέχη να αξιολογούν όπως θέλουν.

Και ο Σύλλογος τι λέει για όλα αυτά;

Το έργο το έχουμε ξαναδεί με τη στάση των 3 μεγάλων παρατάξεων, και απέναντι στη Διοίκηση και προς τους εργαζόμενους. Ήδη αρχίζουν να πλασάρουν ότι υπάρχει μια «ιστορική» νίκη, και μας έσωσαν από τα χειρότερα.
Ο Σύλλογος, αντί να απορρίψει τους στόχους, και την αποσπασματική υπογραφή μόνο του κανονισμού αξιολόγησης, κάνει ο ίδιος προτάσεις προς την Τράπεζα! Ο ίδιος ο ΣΥΕΤΕ πρότεινε ποσοστά καταγεγραμμένα στην αξιολόγησή μας ανάλογα με τους στόχους (πχ σε έναν υπάλληλο το 20%  να αφορά τη συμβολή του στην επίτευξη της στοχοθεσίας και το 80% άλλες δεξιότητες, ενώ για τα στελέχη διαφορετικές αναλογίες). Κρύβουν πολλές δυσμενείς αλλαγές. Τι να περιμένει βέβαια κανείς όταν η Ανοιχτή Γραμμή (ΔΑΚΕ) στη συνεδρίαση του ΔΣ είπε καθαρά ότι «οι στόχοι υπάρχουν, άρα να τους θεσμοθετήσουμε»!
Η κίνησή μας δεν γνωρίζει όλες τις λεπτομέρειες, αφού είναι η μόνη που έχει αποκλειστεί από την επιτροπή του Συλλόγου που συζητάει με την Τράπεζα, με απόφαση της πλειοψηφίας ΔΗΣΥΕ-ΔΑΚΕ. Στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ, προτείναμε ο Σύλλογος να μην υπογράψει τίποτα πριν τη ΓΣ στις 21/3 και να υπάρχει ξεχωριστό θέμα «Κανονισμός εργασίας – κανονισμός αξιολόγησης», ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά οι εργαζόμενοι και να παρθούν αποφάσεις για αγωνιστικές δράσεις. Αρνήθηκαν, με ψέματα μάλιστα, ότι δήθεν τα θέματα της Συνέλευσης θα αποφασιστούν σε επόμενη συνεδρίαση, ενώ κυκλοφόρησαν ήδη ανακοίνωση για  σύγκληση της ΓΣ με τα θέματα που αποφάσισαν άγνωστο ποιοι και πώς. Θέλουν να υπογράψουν ερήμην μας.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες. Μπορεί για πολλά χρόνια οι συνάδελφοι να εκλάμβαναν την αξιολόγηση ως ένα μέσο εξέλιξης και προαγωγών, όμως στη νέα εποχή του μετασχηματισμού που απειλούνται πολλές κατακτήσεις μας, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η αξιολόγηση να είναι ο Δούρειος Ίππος που θα προάγει την μισθολογική εξαθλίωσή μας, ή ακόμη χειρότερα, θα κοστίσει την ίδια τη δουλειά μας. Από αυτή τη σκοπιά, απορρίπτουμε αυτές τις αλλαγές και θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι πρέπει αγωνιστικά και συλλογικά να αντιδράσουν και να αποτρέψουν την πλήρη καθιέρωση της αξιολόγησής μας με βάση τους στόχους. Καμία σύνδεση μισθού - παραγωγικότητας!
25-2-2020

6980925499, 6947724051, 18767, 23218, 83913, 19923, 34507

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Κάλεσμα για την απεργία 18/02/2020 για το ασφαλιστικό




ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ!
ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ «ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ»ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥΣ!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 18/2 ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
 ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Η κυβέρνηση της ΝΔ λεηλατεί τα εναπομείναντα εργατικά δικαιώματα, δίνοντας «γη και ύδωρ» στο κεφάλαιο. Θέλει να επιβάλλει το «δίκαιο της εργοδοσίας και των επενδυτών». Προωθεί τις ιδιωτικοποιήσεις και τις ΣΔΙΤ παντού, κάνει εμπόρευμα προς πώληση κάθε κοινωνικό αγαθό, περιορίζει κάθε εργατικό-συλλογικό δικαίωμα, βάζει ταφόπλακα στη μόνιμη, σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία.

Ο νόμος «επενδύω στην Ελλάδα» που ψήφισε η ΝΔ, σηματοδοτεί την εισβολή των πολυεθνικών παντού, ενώ το περιβάλλον γίνεται θυσία στην καπιταλιστική ανάπτυξη. Επιδιώκει τη χειραγώγηση των αγωνιστικών σωματείων, το ηλεκτρονικό φακέλωμα, το μπλοκάρισμα της απεργιακής δράσης. Υπονομεύει τις κλαδικές συμβάσεις και επεκτείνει την ελαστική εργασία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Η εξίσωση πτυχίων των δημοσίων Πανεπιστημίων με αυτά των Ιδιωτικών Κολεγίων, εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, ενώ οι ΣΔΙΤ στην υγεία θα μεταμορφώσουν το ΕΣΥ σε πεδίο business και την παροχή περίθαλψης αγοραίο προϊόν.

Στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ, η κυβέρνηση της ΝΔ επιταχύνει την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου (νόμου του ΣΥΡΙΖΑ), παρότι προεκλογικά υπόσχονταν κατάργησή του. Το νομοσχέδιο Βρούτση είναι δώρο στις ασφαλιστικές εταιρείες και στην εργοδοσία.

-Επιβεβαιώνει τη διχοτόμηση της σύνταξης σε «εθνικό» επίδομα πείνας και ανταποδοτική (μη εγγυημένη κρατικά) στο πλαίσιο ενός κεφαλαιοποιητικού συστήματος.

-Διατηρεί τα εξοντωτικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 για όλους ή στα 62 με 40 χρόνια υπηρεσίας, που ψηφίστηκαν με τον ν.4336/15 του ΣΥΡΙΖΑ (τρίτο μνημόνιο)

-Διατηρεί τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, που έφτασαν στο 50%, καθώς και στο εφάπαξ όπου αθροιστικά οι περικοπές ξεπέρασαν το 40%.

-Ενσωματώνει το ΕΤΕΑΕΠ (επικουρική ασφάλιση)  στον ΕΦΚΑ  ανοίγοντας το δρόμο για την πιθανή πλήρη κατάργησή του, ενώ εντάσσονται στον ΕΦΚΑ και τα 7 δις αποθεματικά του.

-Διατηρεί και επεκτείνει τη λεηλασία που έγινε διαχρονικά στα ασφαλιστικά ταμεία (80 δις ευρώ) χωρίς καμία πρόβλεψη για επιστροφή των κλεμμένων.

-Οι συντελεστές αναπλήρωσης για το ανταποδοτικό μέρος παραμένουν αυτοί  που ορίζει ο νόμος Κατρούγκαλου (εξευτελιστικά περικομμένοι σε σχέση με το παρελθόν) και σε συνδυασμό με το ότι ο συντάξιμος μισθός υπολογίζεται όχι με την τελευταία (καλύτερη) 5ετία αλλά με το μέσο όρο ολόκληρου του εργάσιμου βίου, σφαγιάζουν το σύνολο της σύνταξης – όπως και των μισθών - για το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων. Από την άλλη μειώνονται οι εργοδοτικές εισφορές ως «επενδυτικό κίνητρο».

-Καταργεί οριστικά τη 13η και 14η σύνταξη, που περικόπηκαν με τους προηγούμενους αντιασφαλιστικούς Νόμους του 2010 – 2012.

-Όχι απλά δεν επεκτείνονται αλλά δρομολογείται η κατάργηση των ΒΑΕ για μια σειρά κατηγορίες εργαζομένων.

    -Οι υγειονομικές εισφορές καταληστεύονται υπέρ των ιδιωτικών αλυσίδων μέσα από τη συγκρότηση ενιαίας αγοράς υπηρεσιών υγείας ΕΣΥ-ιδιωτών παρόχων-ασφαλιστικών εταιρειών (ΣΔΙΤ).
   -Οι ρυθμίσεις για αυτοαπασχολούμενους & μπλοκάκια είναι μια σαφής επιλογή στην κατεύθυνση ανταποδοτικότητας και ιδιωτικοποίησης της ασφάλισης.

Δεν τσιμπάμε στα ψέματα και την κοροϊδία της κυβέρνησης που με αρωγό τα ΜΜΕ και διάφορα επιτελεία «ψυχολογικού πολέμου», μάταια προσπαθούν να πείσουν για αυξήσεις στις συντάξεις. Τα μικρά ποσά αυξήσεων αφορούν μόνο ασφαλισμένους που έχουν πάνω από 9.000 μέρες ασφάλισης (30 έτη). Για τους παλιούς συνταξιούχους (που συνταξιοδοτήθηκαν πριν τον νόμο Κατρούγκαλου) οι μικρές αυτές αυξήσεις θα γίνουν αισθητές μόνο στις ελάχιστες περιπτώσεις που δεν απορροφούνται από την προσωπική διαφορά. Και φυσικά όλη αυτή η φιλολογία αποτελεί σκέτη κοροϊδία και πρόκληση όταν όλοι γνωρίζουν ότι στις συνθήκες που εργάζονται οι σημερινοί ασφαλισμένοι και ιδιαίτερα οι νέες γενιές, με την τεράστια «ευελιξία», την υποαπασχόληση και την προσωρινότητα στην εργασία, την ανεργία, το ποσοστό των ασφαλισμένων που θα ξεπερνά το φράγμα των 9.000 ενσήμων θα είναι ελάχιστο. 

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Για να προχωρήσουν όλα αυτά η κυβέρνηση ενεργοποιεί τη σιδερένια φτέρνα του δόγματος «Νόμος και Τάξη». Ενισχύει την εκστρατεία τρομοκράτησης και περιστολής δημοκρατικών δικαιωμάτων με διώξεις, ποινικοποίηση, καταστολή και επιτήρηση απέναντι στις ανερχόμενες μαχητικές τάσεις του κινήματος.

ΩΡΑ ΓΙΑ ΜΑΧΗ! ΩΡΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!

Δεν περιμένουμε τίποτα από την «συμπολιτευόμενη αντιπολίτευση» του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ. Ειδικά ο πρώτος προσπαθεί να (ξανα)προβληθεί ως «δύναμη του κινήματος» και «προοδευτικός πόλος αντίστασης στη δεξιά». Ποιον δουλεύουν; Ως κυβέρνηση υπηρέτησε πιστά τον αντεργατικό, μνημονιακό δρόμο και την ΕυρωΝατοϊκή πορεία της χώρας, αλλά και ως «υπεύθυνη» αντιπολίτευση, επιβεβαιώνει διαρκώς τη βαθύτερη συμφωνία του με την εφαρμοζόμενη πολιτική και παρέχει συνεχή διαπιστευτήρια στο κεφάλαιο, το ΝΑΤΟ, την ΕΕ.

Δεν περιμένουμε τίποτα από τη «σκουριά» του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού

Οι αγώνες μας έρχονται σε σύγκρουση με τον υποταγμένο συνδικαλισμό. Πριν λίγες μέρες εξάλλου η δοτή διοίκηση της ΓΣΕΕ, μαζί με την κυβέρνηση της ΝΔ και τον ΣΕΒ αποφάσισε, το πάγωμα των μισθών για το 2020 υπονομεύοντας τους αγώνες για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με αυξήσεις τους μισθούς. Η σήψη και η εκφυλιστική πορεία του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού έχει φτάσει σε ακραίο σημείο. Εργοδοτικά τσιράκια, «εκπρόσωποι» των εργαζομένων που επιδεικνύουν ζηλευτή επιχειρηματική-εργοδοτική δραστηριότητα, νοθείες, είναι ορισμένα από τα στιγμιότυπα της παρωδίας που είδαμε πρόσφατα σε συνέδρια κορυφαίων συνδικαλιστικών οργανώσεων. Ξεπουλάνε αδίστακτα ακόμα και κορυφαίες απεργιακές κινητοποιήσεις, όπως πρόσφατα στον ΟΤΕ, κι όπως έκανε και η ΟΤΟΕ πρόσφατα, που ξεπούλησαν τους συναδέλφους στην Τράπεζα Πειραιώς, έχει αποδεχθεί τις 24 απολύσεις, και συμφωνούν στις αποσχίσεις σε Eurobank και Alpha Bank.

ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΔΡΟΜΟ!

Οι ταξικές συσπειρώσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ενώνουν τις δυνάμεις τους στις Γενικές Συνελεύσεις, τις επιτροπές αγώνα, τα πρωτοβάθμια σωματεία και τους συντονισμούς τους, για να πάρουν οι εργαζόμενοι στα χέρια τους την απεργιακή και τη γενικότερη αγωνιστική δράση στην επίθεση κυβερνήσεων και αφεντικών!

Με άμεση απεργιακή απάντηση ενάντια στο αντεργατικό, αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο με την είσοδό του στις προπαρασκευαστικές επιτροπές της Βουλής, και  απεργιακή κλιμάκωση στη συνέχεια, αν η κυβέρνηση επιμείνει να το φέρει για ψήφιση.
Η κοινή δράση όσων δυνάμεων και αγωνιστών θέλουν να βαδίσουν σε μια διαφορετική κατεύθυνση, σε σύγκρουση με τον υποταγμένο συνδικαλισμό, μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στην εργατική πάλη. Ένα άλλο σχέδιο οργάνωσης και αγώνα που θα ξεπερνάει τα όρια και τους φραγμούς που βάζουν οι ηγεσίες των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, είναι μονόδρομος. Κάθε ταξική δύναμη πρέπει να επιλέξει αταλάντευτα αυτό το δρόμο. Από πλευράς μας, στο συνέδριο του ΕΚΑ αυτό το σαβ/κο καταθέσαμε τέτοιες προτάσεις, για απεργιακή κλιμάκωση για το ασφαλιστικό (απεργία στις 13/2 και νέα 48ωρη 20-21 για να μην ψηφιστεί), για τη διακλαδική απεργία πρωτοβάθμιων σωματείων  στις 19 Μάρτη, για αγωνιστική κινητοποίηση στις 8 Μάρτη την ημέρα της γυναίκας. Στηρίχθηκαν δυστυχώς μόνο από την Αγωνιστική Ταξική Ενότητα στο ΕΚΑ, στην οποία συμμετέχουμε σαν Πρόταση Προοπτικής.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
·  Να μην περάσει η νέα επίθεση της κυβέρνησης στο ασφαλιστικό. Να καταργηθεί ο νόμος Κατρούγκαλου και όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι. Όχι στα Επαγγελματικά Ταμεία, στην ανταποδοτικότητα και στην ιδιωτικοποίηση στην κοινωνική ασφάλιση. Δημόσια, καθολική και υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση. Δημόσια, δωρεάν, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Άρση όλων των περικοπών στις συντάξεις. Σύνταξη στα 60 για τους άνδρες, στα 55 για τις γυναίκες, ή με 30 χρόνια δουλειάς, χωρίς όριο ηλικίας. Επαναφορά 13ης και 14ης σύνταξης. Αποκατάσταση των αποθεματικών των ταμείων. Να πληρώσουν κράτος, τράπεζες, εργοδότες για την κοινωνική ασφάλιση. Να καταργηθεί ο νόμος Πετρόπουλου για το ΛΕΠΕΤΕ, καμία νέα νομοθέτηση από ΝΔ, καμία μείωση της επικούρησής μας.
·  Ανάκληση όλων των απολύσεων στις τράπεζες. Όχι στις αποσχίσεις. Όχι στις εθελούσιες απολύσεις. Κανένας ελαστικά εργαζόμενος στις τράπεζες. Ρήτρα απολύσεων στη συλλογική σύμβαση. Καμιά αλλαγή κανονισμού εργασίας και κανονισμού αξιολόγησης στην ΕΤΕ.
·  Μπλόκο στους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις. Κανένα λαϊκό σπίτι στα χέρια κράτους - τραπεζών.
· Δημοκρατία και ελεύθερος συνδικαλισμός στους χώρους δουλειάς. Κατάργηση κάθε απεργοκτόνας διάταξης. Καμία κρατική ή εργοδοτική παρέμβαση στα συνδικάτα.

Όταν ο κόσμος τους είναι η εκμετάλλευσή μας, ο δικός μας κόσμος είναι η ανατροπή τους!

Οι ανάγκες μας και οι αγώνες μας δεν χωρούν στην «κανονικότητα» των μνημονίων και της «εθνικής ανάπτυξης». Παλεύουμε για τη συγκρότηση ενός ισχυρού πανεργατικού μετώπου για την κατάργηση των μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων, για την απελευθέρωση από το διαρκές Ευρωμνημόνιο. Για να μπει τέλος στα ματωμένα πλεονάσματα για την εξυπηρέτηση του ληστρικού χρέους, για την ανατροπή της αντιλαϊκής επίθεσης προωθείται από την κυβέρνηση της ΝΔ, το κεφαλαίο και την ΕΕ. Διαγραφή του χρέους, ρήξη και έξοδο από την ευρωζώνη και την ΕΕ. Για κατάργηση του συστήματος της εκμετάλλευσης που σαπίζει στην ιστορική του κρίση.

ΤΑΞΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ


Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

Κάλεσμα για 07/02/2020

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΕΠΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΥΠΕΤ

ΚΑΛΕΣΜΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/2/2020 9.30 π.μ.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΚΑΤ/ΤΟΣ ΣΤΑΔΙΟΥ

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε αγωνιστικά ακέραια την παροχή του ΛΕΠΕΤΕ για όλους. Δεν αποδεχόμαστε την κλοπή των εισφορών μας και τις μεθοδεύσεις για το θάψιμο του ΛΕΠΕΤΕ. Η καταβολή των εισφορών μας γινόταν στο ακέραιο όλα τα χρόνια και δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας στην μετεργασιακή ακέραια παροχή τους. Αποτέλεσμα των αγώνων μας είναι ότι έχουμε πάρει κάποια χρήματα, αλλά δεν μας αρκούν αυτά.
  • Ο ν.Πετρόπουλου δεν μας ικανοποιεί και δεν μας εξασφαλίζει. Δεν αποδεχόμαστε η τράπεζα να απαλλαγεί από την υποχρέωση καταβολής των εισφορών της στο ΛΕΠΕΤΕ. Δεν αποδεχόμαστε τη μείωση του συντελεστή αναπλήρωσης. Οι μεθοδεύσεις και της νέας κυβέρνησης, που κάνει πλάτες στην Τράπεζα, για απαλλαγή από τις υποχρεώσεις είναι καταδικαστέες.
  • Δεν αποδεχόμαστε το μαρασμό του ΤΥΠΕΤ, την μείωση των εσόδων από την περικοπή του ΛΕΠΕΤΕ και από τη μείωση του προσωπικού της ΕΤΕ που ασφαλίζεται στο ΤΥΠΕΤ. Διεκδικούμε την ισότητα των ασφαλισμένων εργαζόμενων και συνταξιούχων στη διαχείριση του ΤΥΠΕΤ.
  • Δεν αδρανούμε μπροστά στα σχέδια κυβερνήσεων και εργοδοτών για φαλκίδευση της κοινωνικής ασφάλισης που θα υπονομεύσουν και την κύρια σύνταξη και το ΕΤΕΑΕΠ.
Απέναντι στην αναλγησία της Εθνικής Τράπεζας, τη συμπαιγνία των κυβερνήσεων και την καταστροφική τακτική της πλειοψηφίας του ΔΣ του ΣΣΕΤΕ παίρνουμε τον αγώνα στα χέρια μας.

Καλούμε την Παρασκευή 7/2/2010 στις 9.30 πμ για αποκλεισμό του καταστήματος Σταδίου για να διατρανώσουμε τη θέλησή μας για ακέραια παροχή του ΛΕΠΕΤΕ κόντρα και στην επίθεση της Τράπεζας για το θάψιμο του ΛΕΠΕΤΕ, όσο και στο ν. Πετρόπουλου που ενταφιάζει το δικαίωμα στο ΛΕΠΕΤΕ και απαλλάσσει την Τράπεζα από την ευθύνη για την κακοδιαχείρισή του και από τις υποχρεώσεις της.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες και τις αγωνιστικές συλλογικότητες, ομάδες και κινήσεις να είναι παρόντες.

Να μην αφήσουμε να περάσουν τα σχέδια τους. Δεν υποχωρούμε αν δεν δικαιωθούμε.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
  • Άμεση καταβολή, χωρίς καμιά περικοπή προς όλους!
  • Να πληρώσει η Τράπεζα τις υποχρεώσεις της στο ακέραιο!
  • Να σταματήσουν οι Κυβερνήσεις να καλύπτουν την παρανομία!
  • Ένταξη όλων των εργαζομένων στην Τράπεζα στον ΛΕΠΕΤΕ!
  • ΟΧΙ στην κλοπή των εισφορών μας!

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΕΠΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΥΠΕΤ


Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Μαζική σύσκεψη των εργατικών σχημάτων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα 25/01/2020


Συντονισμός-σχεδιασμός-αγωνιστικές κινήσεις και διεκδικήσεις κόντρα στην συνολική και βάρβαρη επίθεση κυβέρνησης-κεφαλαίου


Με μεγάλη μαζικότητα και επιτυχία πραγματοποιήθηκε σύσκεψη το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020 μετά από κάλεσμα των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ - ΚΙΝΗΣΕΩΝ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ δημοσίου και της Αγωνιστικής Ταξικής Ενότητας ΕΚΑ (ΑΤΕ-ΕΚΑ). 


Συμμετείχαν επίσης οι δυνάμεις της Εργατικής Ταξικής Συσπείρωσης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά. 

Θέματα της σύσκεψης ήταν ο επερχόμενος αντεργατικός νόμος για την ασφάλιση, η μάχη για συλλογικές συμβάσεις και αυξήσεις, αλλά και η συνολική κλιμάκωση της επίθεσης από την κυβέρνηση, το κράτος και την εργοδοσία. Στόχος της σύσκεψης ήταν να επεξεργαστούν και να συμβάλλουν οι αγωνιστικές ταξικές δυνάμεις των εργατικών κινήσεων-συσπειρώσεων σε ένα συνολικό σχέδιο συντονισμού και άμεσης αγωνιστικής απάντησης. 

Στην γεμάτη αίθουσα συνελεύσεων του Εργατικού Κέντρου Αθήνας όπου πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη συμμετείχαν 42 κινήσεις-σχήματα-συσπειρώσεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και δεκάδες ταξικοί συνδικαλιστές-εργαζόμενοι. 

Μετά τις εισηγήσεις των διοργανωτών πραγματοποιήθηκε μια πλούσια συζήτηση και πήραν το λόγο κινήσεις-σχήματα από πολλούς κλάδους και χώρους εργασίας. Στη σύσκεψη έγινε ενημέρωση για το ασφαλιστικό και σημαντικές πλευρές της διεθνούς κατάστασης των ασφαλιστικών συστημάτων από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Ασφαλιστικά Ταμεία – ΠΟΠΟΚΠ. Επίσης έγινε ενημέρωση για τις κινητοποιήσεις των Γάλλων εργαζομένων ενάντια στο αντεργατικό έκτρωμα Μακρόν από Γαλλίδα συνάδελφο, καθώς και για την πολυήμερη απεργία στον ΟΤΕ από συναδέλφους της ΑΣΕ-ΟΤΕ. Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν ορισμένα άμεσα και συγκεκριμένα βήματα: 

Οι δυνάμεις των εργατικών σχημάτων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα προτείνουν και παλεύουν στους κλάδους και χώρους τους: 

- Απεργιακή απάντηση ενάντια στο Ασφαλιστικό νομοσχέδιο άμεσα με την είσοδό του στις επιτροπές της Βουλής και απεργιακή κλιμάκωση όταν κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση. 
- Έκδοση κοινού υλικού/4-σέλιδου με την λογική, τα αιτήματα και τις αγωνιστικές προτάσεις των ταξικών δυνάμεων κόντρα στην αντεργατική και βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-κεφαλαίου. Ορίστηκε 7μελής επιτροπή για τη σύνταξη του σχεδίου του 4σέλιδου που θα πάει σε όλες τις κινήσεις για συζήτηση και συνυπογραφή. 
- Στήριξη και αποφασιστικά βήματα ενίσχυσης της διακλαδικής Απεργίας 19 Μάρτη και των αιτημάτων της παντού.
- Ανάπτυξη του προγράμματος πάλης και διεκδικήσεων για μισθούς, ΣΣΕ, χρόνο εργασίας με βάση τις σύγχρονες εργατικές ανάγκες.
- Ειδικό μέτωπο για τους συμβασιούχους του δημοσίου 
- Ενέργειες ενάντια στις Ιδιωτικοποιήσεις - ΣΔΙΤ 
- Ψηφίσματα και ανάπτυξη της πάλης ενάντια στην πολεμική προετοιμασία και τα τυχοδιωκτικά σχέδια στην περιοχή. 

Από όλους τους συμμετέχοντες τονίστηκε η ανάγκη πιο σταθερού συντονισμού και μορφών καλύτερης και μόνιμης λειτουργίας μεταξύ των παρεμβάσεων-κινήσεων και εργατικών σχημάτων, όχι μόνο πριν από μάχες, αλλά με μόνιμη και διαρκή διαδικασία συντονισμού, κοινού σχεδιασμού και πιο ενιαίας και συνολικής παρέμβασης του ταξικού ρεύματος στο συνδικαλιστικό κίνημα, σε όλες τις πλευρές και βαθμίδες του. 

Η σύσκεψη θα έχει συνέχεια για τον σχεδιασμό των επόμενων βημάτων με βάση και τις εξελίξεις και την προώθηση των αποφάσεων που πάρθηκαν.